Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

Kupno i sprzedaż akcji

Kupno i sprzedaż akcji

newbieon / 83.6.89.* / 2011-07-14 23:07
Witam, jestem laikem i dopiero zaczynam przygodę z giełdą..

Załóżmy taką sytuację. Zamierzam kupić rano akcje wybranej spółki (powiedzmy 100 sztuk) po
cenie takiej jaki jest aktulnie kurs np. 30 zł. Czy będzie jakiś problem z zakupem 100 akcji
po tej cenie? Jeżeli udało się kupić to teraz spędzam cały dzień na obserwacji kursu tej
spółki i po południu kurs wzrósł powiedzmy do 31,50 zł. I teraz chce sprzedać wszystkie
akcje po cenie 31,50. Czy od razu znajdzie się ktoś kto je kupi? Czy będzie problem ze
sprzedażą po tej cenie? Jeżeli od razu zostaną sprzedane to z obliczeń wynika, że zarobiłem
150 zł (minus prowizja).

dzęki za pomoc :-)
Wyświetlaj:
ad... / 188.146.75.* / 2011-07-14 23:28
Zamierzam kupić rano akcje wybranej spółki (powiedzmy 100 sztuk) po cenie takiej jaki jest aktulnie kurs np. 30 zł. Czy będzie jakiś problem z zakupem 100 akcji po tej cenie?

Może nie być tylu akcji w takiej cenie, wtedy będziesz zmuszony kupić resztę drożej.

Czy od razu znajdzie się ktoś kto je kupi?

Nie ma takiej pewności.

To nie jest takie proste jak sądzisz. Otworz sobie rachunek maklerski i poogladaj jak wygladaja sesje, kto co i za ile sprzedaje, kupuje... ano i kilka ksiazek do tego na poczatek by sie przydalo. Pozdrawiam i zycze dobrego poczatku.
newbieon / 83.6.89.* / 2011-07-14 23:46
no właśnie, za proste mi się to wszystko wydawało.. Jedną książkę już zamówiłem :) a gdzie najlepiej otworzyć rachunek? Zastanawiam się nad eMaklerem w mbanku, otwarcie i prowadzenie za darmo.


Otworz sobie rachunek maklerski i poogladaj jak
wygladaja sesje, kto co i za ile sprzedaje, kupuje


nie bardzo rozumiem jak to pooglądać? weszłem w demo eMakler i nic takiego nie widzę...
ad... / 62.21.32.* / 2011-07-15 00:28
Z biur maklerskich polecam: BRE, Alior, WBK. Muszisz sprawdzic czy sa za darmo czy tez jakies oplaty pobieraja.