Forum Polityka, aktualnościKraj

Miller po raporcie: "Ta kwestia nie podlega dyskusji, są dowody"

Miller po raporcie: "Ta kwestia nie podlega dyskusji, są dowody"

Wyświetlaj:
ZAKŁAMANA pissekta / 83.26.50.* / 2011-08-01 09:31
BBN obsadzone ludźmi prezydenta Kaczyńskiego -zero działań, pis- prezydent -mimo fatalnej mgły - ZERO DZIAŁAŃ - jedynie telefon do brata..., Kancelaria Prezydenta Kaczyńskiego odpowiedzialna za zgromadzenie ważnych osób w jednym samolocie - ZERO winy... - pis-święci - ZERO odpowiedzialności wszyscy nie z pis-winni
jt / 78.8.60.* / 2011-07-31 07:31
A tak o raporcie pisze dziennikarz Michał Karnowski "wpolityce.pl":
"Piloci źle wyszkoleni? Od teraz trzeba ich szkolić lądować w sytuacji gdy kontrolerzy lotów oszukują i podają złe dane


Tak - raport Millera rozczarowuje. Ale kilka wniosków warto zapamiętać. Nawet bowiem tak niepełny i ostrożny dokument, trzymający się jednak pewnych reguł, obala sporo mitów, którymi karmiła odbiorców część mediów. Niektóre zaś pytania dotyczące tragedii 10/04 stają teraz jeszcze mocniej.
Oto siedem wątków, które moim zdaniem warto zapamiętać z tego raportu:
1. SPRZECZNOŚĆ. Raport budowany jest według zasady "Panu Bogu świeczkę, a diabłu ogarek". Taka konstrukcja powoduje jednak jego nielogiczność. Z jednej strony polscy eksperci przyznają bowiem, że Rosjanie popełnili wiele błędów, źle naprowadzali pilotów, a samo lotnisko powinni zamknąć jeśli zależało im na bezpieczeństwie gości. Z drugiej, mamy mocną tezę o słabym wyszkoleniu polskich pilotów.
No dobrze, ale jeżeli już przyjmujemy A (błędy Rosjan), to automatycznie oczekiwanie co do B (wyszkolenie pilotów) zostaje podniesione do poziomu ekstremalnego. Oznacza to, że polski pilot musi być szkolony nie tylko do latania w trudnych sytuacjach, ale także do operowania/lądowania na lotnisku gdzie nie świecą żarówki, kontrolerzy podają błędne dane i oszukują, a steruje nimi ktoś z oddali (tu z Moskwy). Czyli w sytuacji ekstremalnej!
To pęknięcie pokazuje, że podział win po połowie to jakiś absurd. Praprzyczyną tragedii było naprowadzanie samolotu na śmierć. Nie twierdzę na tym etapie, że na pewno celowe. Ale na pewno - kluczowe dla tragedii.
2. BRAK NACISKÓW. Nie było presji ze strony prezydenta, który nie kazał (a tak twierdzono miesiącami) lądować. Nie było nacisków ze strony generała Błasika. Nie było kłótni z kapitanem Protasiukiem. Ktoś powinien przeprosić.
3. BRAK WOLI WYJAŚNIENIA SPRAWY. Napisany ostrożnie raport, tak by nie urazić Rosjan, to jedna strona medalu. Druga do niechęć do szukania wiedzy poza polskim systemem, nie podjęcie żadnej próby sięgnięcia po natowskie czy amerykańskie źródła. Doprawdy, trudno zrozumieć dlaczego tego nie zrobiono.
4. UPADEK MITU O LOCIE CYWILNYM. Minister Miller stwierdził wyraźnie, że był to lot wojskowy. Politycy Platformy godzinami wykłócający się we wszystkich studiach radiowych i telewizyjnych, że był to lot cywilno-państwowy, powinni czuć się oszukani. Ale to nieważne. Oszukiwano bowiem przede wszystkim Polaków. Teza o locie cywilnym była potrzebna jako uzasadnienie przyjęcia załącznika do Konwencji Chicagowskiej za podstawę prawną wyjaśniania tragedii. Dziś wiemy, że był to wybór absurdalny i szkodliwy.
5. NIE CHCIELI LĄDOWAĆ! Chociaż pozostający pod silnym urokiem rosyjskiego państwa Jan Osiecki nadal upiera się, że piloci chcieli lądować, to wierzy w to tylko on. No, jeszcze Tomasz Hypki i rosyjscy propagandziści oraz oficerowie. Reszta zna prawdę. Polscy piloci nie lądowali. Oni odchodzili!
6. PYTANIE O AWARIĘ Pytanie coraz ważniejsze. Zapisy wszystkich rejestratorów potwierdzają, że wszystkie urządzenia samolotu przestały działać 15 metrów nad ziemię. Zderzenie z Brzozą nastąpiło zaś 5 metrów nad ziemią. Co zdarzyło się w międzyczasie? Na to pytanie Jerzy Miller nie był w stanie odpowiedzieć.
7. PYTANIE O ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Prezydent był tylko pasażerem. Wszystkie instrumenty związane z jego bezpieczeństwem i z bezpieczeństwem lotu znajdowały się, w momencie tragedii od trzech lat, w rękach rządu PO-PSL. Raport, w każdej linijce, to potwierdza. Ale odpowiedzialnych nie ma. Stanowisko stracił, na dodatek pod bałamutnym pozorem, tylko minister Klich. Trudno nie odnieść wrażenia, że w tym kontekście został kozłem ofiarnym. Bo nikt nie pyta o konsekwencje wobec BOR, MSWiA, Kancelarii Premiera, samego szefa rządu..."
http://wpolityce.pl/view/15723/Piloci_zle_wyszkoleni__Od_teraz_trzeba_ich_szkolic_ladowac_w_sytuacji_gdy_kontrolerzy_lotow_oszukuja_i_podaja_zle_dane_.html
taka prawda / 96.52.24.* / 2011-07-31 06:45
gdyby ten raport powstal pod dyktando prezesa to wszycy musieliby sie podac do dymisjiAle na szczescie ten tuman nie ma wiele do powiedzenia.
dg / 96.52.24.* / 2011-07-31 06:41
gdyby ten raport powstal pod dyktando prezesa to wszycy musieliby sie podac do dymisjiAle na szczescie ten tuman nie ma wiele do powiedzenia.
taka prawda / 96.52.24.* / 2011-07-31 06:29
Zgadzam sie ,to jest oczywiste ze piloci na 100% nie chcieli ladowac.Jeden z nich nawet powiedzial ''jak sie nie zabijemy''
aVox / 188.146.146.* / 2011-07-31 00:02
Dziwne te rozważania. Czy rzeczywiście ktoś ma jeszcze jakąś wątpliwość, że to był zamach; że to było szczegółowo zaplanowane morderstwo? Dziś co do tego nie mam najmniejszej wątpliwości; poczynania Rosjan i polskich zdrajców konsekwentnie zmierzających do ukrycia prawdy, dzień po dniu utwierdzały mnie w tym przekonaniu
oborowy / 79.185.78.* / 2011-07-30 19:43
Gdy by ten raPOrt powstawal POd kierownictwem sekuły wyszło by ze nie było katastrofy.

I ferajna by punktów w sadazach nie straciła, bo lemingi by w to uwierzyły.

Donek POopelnił błąd.
oborowy / 79.185.78.* / 2011-07-30 19:33
Miller. Gówno Prawda nie przyjeła tych faktów do wiadomości. W ich artykułach dalej nawijaja o na ciskach.

Cos Podobnie jak Gruby Rysiek w sprawie blidy. Tam tez prokuratura nic sie nie dopatrzyla, natomiast on dopatrzył sie,ze trzeba niektórych Postawic przed Trybunał.
Ryszard W / 83.38.35.* / 2011-07-30 17:39
Wielu sie smialo kiedy ludzie Pis-u domgali sie prawdy. To jest dla nas bolesna prawda -Drugi Katyn ? Czyli to nadal trwajaca od powstan realizacja scenariusza niszczenia elit polskich.Panie Premierze niechaj sie Pan obudzi, bo gorzej opisze Pana historia niz krola Stasia co sprzedal kraj i pojechal do Petersburga.
Pilsener / 2011-07-30 13:44 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
"nie chciała tam lądować" - to po co wykonywali próbne podejście zamiast lecieć na zapasowe? Za dużo mieli czasu? Ale zgadzam się - nie chcieli lecz musieli, bo o tym gdzie samolot ma wylądować decyduje ten, kto go wynajął (w tym wypadku L. Kaczyński), każda zmiana celu lotu wymagała konsultacji i zgody prezydenta. Jak 40 też miał wykonać podejście próbne, ale wylądowali za pierwszym razem! Jak tu zatem ufać pilotom ze "spec" pułku? I skoro macie te dowody, że nie chcieli lądować to je pokażcie!

I jeśli do mnie przyjdzie przełożony i się patrzy na to, co robię to nie jest to presja? Każdy wie, że presja była. I czyje miejsce zajął Błasik? Nawigatora? Mechanika? A może właśnie ta osoba była potrzebna do podawania wysokości lub obsługi GPS? Nie zdezorganizowało to pracy załogi? A może Błasik usiadł komuś na kolanach?

I obarczanie winą rosyjskich kontrolerów za złe "naprowadzanie" jest bezzasadne, można się tylko przyczepić, że od razu nie wysłali tutki na zapasowe i tylko to im można wytknąć. Przecież nie było warunków do lądowania nawet gdyby na lotnisku był ILS I generacji! A tam nie było nic! Dlatego informacje podawane z wieży były nieprecyzyjne i pilot musiał zdawać sobie sprawę z tego, że w żadnym wypadku wieży nie uda się naprowadzić samolotu prosto na pas i musi sobie radzić sam.
oborowy / 79.185.78.* / 2011-07-30 17:44
A podali, gdzie polecial IŁ. tam były samochody do transportu z Smolenska do Katynia.

Przecież gdy by Rosjamnie POdali gdzie poleciał Ił , to i tupolew musiał by tam lecieć. bo czym by Pojechali dalej.

Jak myślisz, dlaczego Ruskie tej informacji nie POdali ???

Dlaczego? jesli nie było warunków nie zamkneli lotniska i nie podali zapasowego???
Pilsener / 2011-07-31 13:41 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
Nie zamknęli lotniska bo pewnie nie było takiego rozkazu, uściślając - kierownik lotów chciał zamknąć ale ten ich Błasik anulował to bo taki rozkaz dostał prosto z Moskwy, za co nie można go winić, bo w wojsku jest inaczej niż w cywilu. Cywilne lotnisko zostałoby bezwarunkowo zamknięte, zresztą nie mogliby nawet na nie polecieć bo nie spełniało standardów bezpieczeństwa dla lotów tego typu, lot Okęcie-Siewiernyj w ogóle by się nie odbył bo byłby po prostu niemożliwy do wykonania.

A o samochodach w iliuszynie pewnie nic nie wiedzieli jak znam życie, logika nie jest najmocniejszą stroną wojskowych, uczy się ich słuchać rozkazów a nie myśleć.

Tak samo można się czepiać polskich dowódców, że "tutkę" tam wysłali ale mieli do tego prawo, tak samo jak wysyła się samoloty nad Afganistan, jest rozkaz i lecisz a że strzelają? Nie można obwiniać lotnictwa wojskowego o "ułaństwo" czy brak takich standardów bezpieczeństwa, jak w lotnictwie cywilnym!

Lotnictwo wojskowe jest elastyczniejsze i szybsze, "pstryk" i lecisz gdzie chcesz, nie trzeba przestrzegać przepisów czy trzymać się korytarzy powietrznych. Ale coś za coś...
marynarz098 / 2011-07-30 14:02 / Tysiącznik na forum
Kolega posluguje sie logika i intelektem, by tlumaczyc zaistniale w owej katastrofie okolicznosci i przyczyny zdarzenia............i to jest nie na miejscu!!!!!...................przyslowie mowi ze norma jest ogol nie jednostka..........wiec kolega sie myli ( mimo ze i ja sadze podobnie,....... tez sie myle!!!!), za to racje maja ci co posluguja sie emocjami ktore buzuja pod wplywem politycznej propagandy jedynie prawdziwego, poboznego, sprawiedliwego, patriotycznego i prawego ugrupowania politycznego.

Tam gdzie logika sie konczy zaczyna sie prezes i przydupasy!!!!
ityle / 87.205.162.* / 2011-07-30 18:44
Nie ma logiki i intelektu jest POmiesznie z POplątaniem nie ma składu ani ładu wyrwany fragment z całokształtu katastrofy ogólny bezsens.
Jeśli to jest logika i intelekt to DUPA słonia POwinna być nazywana głową.
tesa1959 / 2011-07-30 14:39 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Sama logika nie wystarczy. Potrzebne są choćby minimalne wiadomości z zakresu obsługi urządzeń samolotu i lotniska, a także dość dobra znajomość praw fizyki. Dla mnie jako laika wyniki prac komisji Millera są dość wiarygodne. Zastanawiają mnie tylko przepisy, które pozwalają bądź nie pozwalają odlecieć na inne lotnisko. Wiadomo, że tego nie ustalono przed wylotem. Czy nie można tego zrobić w trakcie lotu i nie może tego zrobić kapitan? Przed katastrofą w Smoleńsku miał lądować Ił z limuzynami dla polskiej delegacji, a odleciał do Moskwy. Czym w takim razie mieli wszyscy przenieść się do Katynia ze Smoleńska, gdyby lądowanie się udało? W jakim więc celu próbowali tam lądować?
marynarz098 / 2011-07-30 15:03 / Tysiącznik na forum
Bez wzgledyu na sytuacjie meteo, wiedze kapitana i jego doswiadczenie, ( wieksze lub mniejsze ) to kapitan statku powietrznego, czy morskiego, czy samochodu, czy kosiarki do trawy dpowiada za podiete decyzje podczas kierowania pojazdem, i sprawa sie na tym konczy.
swiatowy_kryzys / 193.109.225.* / 2011-07-30 15:08
wreszcie ktoś napisał coś mądrego
tesa1959 / 2011-07-30 15:06 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Tak mi się wydawało. to dlaczego komisja tłumaczy, że nie było lotniska zapasowego, bo przed wylotem tego nie ustalono? Dlaczego w ogóle podchodzili do lądowania, pozostanie tajemnicą na zawsze.
(@) / 89.79.218.* / 2011-07-30 22:32

Dlaczego w ogóle podchodzili do lądowania, pozostanie
tajemnicą na zawsze.

Zawsze tak jest, że jak samolot chce wylądować to najpierw musi POdejść do lądowania a następnie ląduje.
Każdy normalny człowiek, średnio interesujący się politykom, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czy to był tylko wypadek, czy tez dobrze zorganizowany zamach, na samolot Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.......................mądremu dość.....
marynarz098 / 2011-07-30 15:10 / Tysiącznik na forum
Wczesniejsze wydarzenia z podrozy P. Kaczynskiego, po ktorych, samodzielnie myslacy piloci zostali ,,posunieci,, sa dla mnie odpowiedzia na tak postawione pytania.
tesa1959 / 2011-07-30 15:12 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
No niekoniecznie. Przecież w Gruzji odmówili wykonania polecenia.
marynarz098 / 2011-07-30 15:18 / Tysiącznik na forum
odmowili......a konsekwencjie tego ??????
tesa1959 / 2011-07-30 15:21 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
A były? Zdymisjonowali pilotów? Nie słyszałam żadnych rewelacji na ten temat.
marynarz098 / 2011-07-30 16:16 / Tysiącznik na forum
A wiesz jak by to w Gazecie Wyborczej wygladalo, gdyby okazalo sie ze z polecenia P.Kaczynskiego, pilot za sluszna decyzjie dostal wypowiedzenie!!!???

Wiec medal i kopa w dupe, ale wszystko przesuniete w czasie, by dobrze wygladalo to medialnie.........

ps: to oczywiscie tylko moje nie potwierdzone przypuszczenia i teorie.
Oszolomowaty / 80.152.231.* / 2011-07-30 21:31
Marynarzu, poczytaj dokładnie i nie polegaj na GOWnianej bo strasznie zszedłeś z kursu - twoje teorie co do kariery oparte na "wiadomościach" z tego POszmatławca są wielce nieaktualne ... Dalej już nie chce misie pisać (wystarczy poszperać po internecie aby się wyjaśniło)bo i tak już prawdopodobnie umrzesz z tymi p********* w głowie więc nie ma sensu.
marynarz098 / 2011-07-30 22:06 / Tysiącznik na forum
No co ty??? Ja GW nie czytam, ....Gosc Niedzielny mnie rajcuje.....daj sobie spokuj, i nie troszcz sie o to z jakimi p********* w glowie przyjdzie mi umrzec.

Ty umrzesz za to pelen prawdy i objawienia!

Tylko jak to roznica dla robakow co nas zezra!?
tesa1959 / 2011-07-30 22:21 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Wcale nie muszą nas żreć żadne robale. Ja się im nie dam. Popiołu nie jedzą :).
marynarz098 / 2011-07-30 15:40 / Tysiącznik na forum
cyt:
Symferopolu (Krym) prezydent zażądał bezpośredniego lotu do Tbilisi. Dowódca samolotu kpt. Grzegorz Pietruczuk odmówił. Argumentował, że to zbyt wielkie zagrożenie. Prezydent i jego ministrowie interweniowali u przełożonych pilota i szefa MON. Świadkiem incydentu był kpt. Arkadiusz Protasiuk

Nie bylo naciskow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tesa1959 / 2011-07-30 15:44 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Nie sądzę, aby Protasiuk się tego przestraszył, skoro Pietruczuk otrzymał laury, koniec końcem.
marynarz098 / 2011-07-30 15:55 / Tysiącznik na forum
....Wkrótce potem wszczęto prokuratorskie dochodzenie przeciwko pierwszemu pilotowi, kapitanowi Grzegorzowi Pietruczukowi. Sprawdzano, czy nie popełnił on przestępstwa odmawiając prezydentowi.

Z czyjego polecenia prokuratura wszczela sledztwo????

A od kogo dostal medal?????
marynarz098 / 2011-07-30 15:52 / Tysiącznik na forum
Medal i kopa w dupe!?

Teoretyzujac.......ilu wlascicieli statkow powietrznych, decyduje sie na odznaczenie fachowca, profesionalnego dowodcy i kapitana, a za takiego uchodzi kpt.Pietruczuk, i ilu wyroznionych fachowcow po otrzymanej nagrodzie rezygnuje ze stanowiska???

I jakos tylu spec-gosci ( ...mawet spec lotnictwa Macierewicz sie wypowiada....)sie od 1,5 roku wypowiada, a bylego pilota jakos w mediach nie slychac????? ...a moze poprostu ja nie trafilem na jego wypowiedz???
tesa1959 / 2011-07-30 16:00 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Mimo, że śp. Kaczyński odsunął Pietruczuka od lotów, to jednak do Nowego Jorku z nim poleciał:Prezydenta wiózł pilot, który lata, gdzie chce
2008-09-23 | Ostatnia aktualizacja: 18:56 | Komentarze: 2
Pilot, który odmówił wylądowania w Tbilisi, gdy leciał z Lechem Kaczyńskim, znów usiadł za sterami samolotu z prezydentem na pokładzie. Tym razem Grzegorz Pietruczuk wiózł Kaczyńskiego do Nowego Jorku. I - w odróżnieniu od sierpniowego lotu do Gruzji - teraz prezydent nie będzie mógł już nazwać pilota lękliwym, bo ten bez problemów doleciał do celu.
tesa1959 / 2011-07-30 15:56 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
To jest wypowiedź kpt. Protasiuka z dn. 14 kwietnia 2010. Mówi w czasie teraźniejszym, a więc nie dostał kopa:Może kpt. Protasiak był pod dużą presją, aby za wszelką cenę wylądować, aby zdążyć na czas na uroczystości?
To nie są oczywiście zwykłe loty. Jesteśmy pod presją, aby zmieścić się w określonych terminach. Wiemy, jakiej rangi pasażerów mamy na pokładzie. Jednak nasi piloci są tak wyszkoleni, aby takiej presji nie ulegać.
marynarz098 / 2011-07-30 16:02 / Tysiącznik na forum

Jednak nasi piloci są
tak wyszkoleni, aby takiej presji nie ulegać.

Wiemy ze wyszkolenie pilotow jest slabe! odniesienie do raportu Milera.

i nasunelo mi sie:

....moze wlasnie powinien ulec presji......ale nie presji wywieranej przez innego czlowieka, a presji wywartej przez stan pogody i lotniska.....
tesa1959 / 2011-07-30 16:16 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Na pewno pogoda miała wpływ na psychikę znany i dlaczego nie odlecieli... to mnie nurtuje od 10 kwietnia. Mimo braków w wyszkoleniu, to przecież nie byli samobójcy ani osły.
marynarz098 / 2011-07-30 16:20 / Tysiącznik na forum
Ale .....znam to z wlasnego doswiadczenia i z obserwacji innych oficerow floty handlowej( ...nie chce tu porownywac handlowki do lotnictwa).......ale ilu facetow krotko po promocji potrafi sie przeciwstawic przelozonym.......zwazywszy na to ze przelozony zionol oddechem do ucha nowo mianowanemu kapitanowi.
tesa1959 / 2011-07-30 16:34 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Tak, tylko ci piloci nie byli świeżo upieczeni. Takich nie daje się do lotów z najważniejszymi osobami w państwie. Fakt, że teraz lotnictwo wojskowe leży na łopatkach. 20 lat temu nie dało się wysiedzieć w domu przez połowę tygodnia, bo były loty niezależnie od pogody - teraz najwyżej kilka razy w ciągu miesiąca słyszę wojskowe samoloty, a do lotniska z w linii prostej mam niecałe 8 km. Nie ma pieniędzy na ćwiczenia :(((, a potem są "efekty".
marynarz098 / 2011-07-30 16:43 / Tysiącznik na forum
W cywilizowanych krajach piloci obslugujacy cywilne loty sa pod scisla kontrola, i wymaga sie od nich okresowych sprawdzianow fachowosci.........lot byl cywilny, ale piloci juz nie..........kpt.Protasiuk byl swierzakiem????.....mysle ze tak....... ilosc godzin wylatanych, byla niewystarczajaca do rangi pasarzerow.........a juz napewno do trudnosci zadania jakim jest ladowanie w gestej mgle, z bosem przy uchu powinno byc poprzedzone, symulatorem, godzinami cwiczen i cwiczen i cwiczen i cwiczen.......ile godzi na zywo, a ile na symuatorze mial kapitan?????????
tesa1959 / 2011-07-30 16:56 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
No tak, na symulatorze nie było specyficznych ćwiczeń, odzwierciedlających trudne warunki. Stwierdzono, że lot był wojskowy... chociaż dla mnie, jeśli lecieli cywile, to powinien być cywilny. Protasiuk nie był "świeżakiem", jak to nazwałeś, tylko za mało było ćwiczebnych lotów w ostatnim okresie i brak symulatora. Podobno nie mieliśmy takiego symulatora, na którym mogli ćwiczyć, a to już nie tylko niedociągnięcie, ale sprawa dla prokuratora, bo chodzi tu o życie ludzi. Pilot, prawie jak saper, myli się tylko raz w specyficznych warunkach.
kluczowa-rozmowa / 83.7.228.* / 2011-07-30 11:08
-- szefa szefów na fatalne warunki pogodowe, zdołał tylko wykonać nerwowy telefon do Yarosława...
tesa1959 / 2011-07-30 11:46 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Może już czas dać spokój zmarłym? To jest niedorzeczne, co piszesz!!!
pisss,s,s,s,sss / 83.26.50.* / 2011-08-01 09:24
Pewnie że czas ale to pisssiaczki politycznie graja trumnami z upodobaniem... vide ostatni spot
tesa1959 / 2011-08-01 10:28 / Tysiącznik na forum i pełna kultura
Akurat wpis poprzedzający mój komentarz nie należał do zwolennika PiS.
Pragmatyk 007 / 178.235.37.* / 2011-07-30 10:17
TO PO CO WYSUNĘLI PODWOZIE SAMOLOTU ?
bsf / 87.205.158.* / 2011-07-30 10:44
Urzędnik i biurokrata Miller tłumaczył to w TVN24 ...jaka była prawda nie dowiemy się NIGDY. Zaniedbania i niechlujstwo urzędników i służb świadome i nieświadome doprowadziło do takiej sytuacji. Komisja tzw. Millera nie ma twardych dowodów opierała się na przypuszczeniach i co by było gdyby.Użycie przycisku UCHOD to tylko przypuszczenie komisji tak naprawdę nie POtrafią tego udowodnić .Najważniejsze w badaniu katastrofy były pierwsze godziny PO zderzeniu z ziemią a tu Tusk i jego ferajna NAJWIĘCEJ ZAWINIŁA. Wrak samolotu został zdewastowany a ziemia zryta buldożerami.Teraz muszą żebrać od ruskich wszelkie informacje a jak to jest z tą władzą U SOWIETÓW każdy wie na przykładzie mordów w lasach katyńskich tysiące stron dokumentów TYLKO BRAKUJE WINNYCH u nas będzie sytuacja POdobna kilka raportów tysiące stron zapisanych a winnych BRAK.
@@@ / 89.76.88.* / 2011-07-30 10:22

TO PO CO WYSUNĘLI PODWOZIE SAMOLOTU ?

Zapytaj konstruktora tego samolotu.
Podwozie wysuwa sie w nim automatycznie wraz ze zmniejszajaca sie predkoscia samolotu.
poprzecie / 81.190.136.* / 2011-07-30 10:10
Miller do dymisji - w Tuskolandzie TVN rozdaje karty
skwarek / 83.30.9.* / 2011-07-31 09:50
Lepsze TVN niz Trwam,mimo wszystko jest bardziej obiektywne.Nie bylo tez uroczystosci na ktora zaproszpno tylko TVN.
komandosik / 95.49.250.* / 2011-07-30 10:16

w Tuskolandzie TVN rozdaje karty

Nie macie pisiaki nic w głowie poza biciem. piany. Żadnej równowagi. Tylko emocje. Czy nasunął Ci sie jeszcze jakiś wniosek po poznaniu raportu?

Najnowsze wpisy