Forum Forum prawneCywilne

naprawa gwarancyjna komórki a prawo konsumenckie

naprawa gwarancyjna komórki a prawo konsumenckie

kufelki2 / 78.157.185.* / 2008-09-18 15:50
Wszystko to w ofercie PLAY za reszte zapłacisz karta Master Card:)


Email do play:

Witam.

1. Na poczatku lipca moj telefon samsung SGH-L760 zaczął sie psuć Włączać i wyłaczać (resetowac) samoczynnie.
Mniejwiecej w połowie lipca oddałem go na naprawę gwarancyjną.
Z opisem uszkodzania : samoczynnie wlącza sie i wyłacza.
Otrzymalem telefon zastepczy, tylko ten jedyny raz.

Po upływie 2 tygodni otrzymałem telefon z opisem:

Przelutowany układ logiki, wymiana oprogramowania. telefon działa poprawnie, zgodnie z zaleceniami technicznymi producenta. Nawiazuje i odbiera połaczenia jak i ładuje sie.

2.Niestety stan telefonu nie zmienił sie. Telefon został znowu oddany do serwisu tym razem jako reklamacja naprawy gwarancyjnej.

Dwa tygodnie oczekiwań, telefon otrzymałem z adnotacją:

Telefon działa poprawnie, zgodnie z zaleceniami technicznymi producenta. Nawiazuje i odbiera połaczenia jak i ładuje sie.

Niestety tak nie było.

3.Dnia 25.08.2008 oddałem telefon na drugą z kolei reklamacje naprawy gwarancyjnej .
Z opisem uszkodzenia: Zgłaszam reklamacje telefonu, który juz 2 razy był w naprawie gwarancyjnej. obie naprawy nie przyniosły skutków. Mimo tego, że bateria jest nowa (telefon sprawdzany również na innej bateri) telefon wcale sie nie ładuje i nie da sie go włączyć. Telefon nie spełnia parametrów technicznych producenta. Klient rząda skutecznej naprawy lub wymiany telefonu na nowy.

4.Dnia 10.09.2008 otrzymałem telefon od pracownicy Playady w Cieszynie.
Pana telefon przyjechał z naprawy gwarancyjnej z opisem:
Telefon działa poprawnie, zgodnie z zaleceniami technicznymi producenta. Nawiazuje i odbiera połaczenia jak i ładuje sie.

Lecz same go sprawdziłyśmy i telefon dalej sie nie nadaje do jakiegokolwiek użytku, a obecna przy tym pracownica serwisu stwierdziła, ze pewnie jest nie naładowany, lecz jak go naładować jeśli nie da sie tego w żaden sposób zrobić.
Choć zaznaczam, że przed momentem przyniosła owy telefon z opisem naprawy:

Telefon działa poprawnie, zgodnie z zaleceniami technicznymi producenta. Nawiazuje i odbiera połaczenia jak i ładuje sie.

Po wielokrotnych rozmowach z biurem obsługi klienta dowiedziałem sie ze muszę sam skontaktować sie z Autoryzowanym Serwisem Samsunga w Bielsku Białej. Numer telefonu otrzymałem od pracownicy playady w Cieszynie.
Skontaktowałem się z tymże serwisem po wytłumaczeniu sytuacji w której znalazłem sie przez niefrasobliwość któregoś z pracowników owego serwisu, nastapił moment w którym miałem otrzymać jakiekolwiek wytłumaczenie zaistniałej sytuacji. Usłyszalem niestety głos przerwanego połaczenia. Zarówno ja, jak i pracownica playady próbowała znowu sie skontaktować z danym serwisem, bezskutecznie.

Prosze o wyjasnienie sytuacji, w której mnie postawiono oraz wyciagnienie konsekwencji wobec Serwisu który poprostu was okrada, gdyż podczas 3 napraw zrobili cos tylko przy pierwszej choc nawet nie moge tego sprawdzić czy tak było, a stan techniczny telefonu i tak się nie zmienił.
Proszę również o jakakolwiek decyzje w mojej sprawie.

Z Poważaniem

Komentarz zamknięcia:
Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie z 11 września, dotyczące naprawy telefonu, nadesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dokładnie zapoznaliśmy się z zaistniałą sytuacją. Informujemy, że nie mamy żadnego wpływu na decyzje autoryzowanego serwisu producenta Pańskiego telefonu. W związku z tym, że Pański telefon nie został naprawiony, prosimy o ponowne odesłanie go do serwisu w celu ekspertyzy i naprawy usterek. Mamy nadzieję, że udzieliliśmy wyczerpującej odpowiedzi na poruszoną przez Pana kwestię. W razie kolejnych pytań bądź sugestii, prosimy o ponowny kontakt. Z poważaniem Małgorzata Suszek młodszy specjalista back office ds. obsługi klienta P4 Sp. z o.o., ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa KRS 0000217207 NIP 951-21-20-077, REGON 015808609 Kapitał zakładowy 30 658 500,00 PLN.


odpisałem nastepujaco

Witam.

Telefon nie został naprawiony 3 krotnie. obecnie jest 4 raz w naprawie z ta sama usterka od poczatku lipca. Pani karze mi go odsyłać kolejne razy? to chyba jakaś kpina.


Z racji przysługujacego mi prawa

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego


z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)

Art. 8 paragraf. 4

Art. 8 [Uprawnienia kupującego] 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w sz
Wyświetlaj:
Idzik / 86.63.145.* / 2008-12-28 14:56
hahaha :) P4 odpowiedział ci dobrze . Wykracza to poza ich możliwości. Zakupując w sklepach TV lub SPRZĘT ... np TELEFON czy to market czy operator.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ PONOSI -> producent ....czyli taki podmiot który produkuje takie telefony. Dorośli to nazywają "GWARANCJĄ". Nie wymagaj od sklepikarza żeby ci samochód naprawił :D jak on się na tym nie zna i go nie zrobił ^^
autor878 / 31.175.86.* / 2015-12-10 21:02
Nieprawda. Oprócz gwarancji udzielanej przed prducenta istnieje tez REKOJMIA, z mocy Kodeksu Cywilnego udzielana przed sprzwedawce. Dotyczy ona niezgosności towaru z umową i jak najbardziej tego typu sytuacja się kwalifikuje.
szklarek / 2015-12-11 10:56
Art. 556 do 576 KC konkretnie.

Więcej:

http://e-prawnik.pl/artykuly/prawo-cywilne/rekojmia-a-gwarancja.html
asiaa82 / 83.11.39.* / 2008-10-19 21:49
Operator również zakupuje te telefony od producentów, więc jakiekolwiek reklamacje dotyczące telefonu powinny być zgłaszane do kogoś kto wyprodukował, czyli do producenta... A operator komórkowy raczej nie odpowiada za usterkę, której wina leży po stronie producenta (po to jest gwarancja).
sdjhksh / 83.21.135.* / 2009-01-27 23:05
Sprzedawca ma przyjąć telefon do reklamacji a nie zaden producent bo to on go sprzedał

Najnowsze wpisy