podales za malo danych (kiedy pamiec byla kupiona, czy jako nowa) ale sprobuje podpowiedziec:
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu.(Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru). Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Na zgloszenie reklamacji z ww. tytułu (tj. niezgodnosc towaru kons. z umowa) masz 2 miesiace od stwierdzenia faktu niezgodnosci - oznaczajac żądanie które CIę interesuje. Chodzi o to że powinienes sie okreslic ze żądasz nieodpłatnej wymiany lub naprawy (w twoim przypadku wymiany). Sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia .
Gwarancja to odpowiedzialnosc PRODUCENTA wobec m.in. kupujacego - musi byc udokumentowana odpowiednim dokumentem gwarancyjnym. Wtedy mozesz zwrocic sie bezposrednio do Producenta (lub jego serwisu) z żądaniem naprawy/wymiany - ale na zasadach okreslonych w dokumencie gwaracyjnym. Gwarancja nie wyłącza odpowiedialnosci sprzedawcy z tytulu niezgodnosci towaru z umową.
Szerzej - polecam przeczytać "USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego" (Dz.U. z 2002r Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
pzdr