Forum Polityka, aktualnościKraj

Od grudnia zmiany w PKP Przewozy Regionalne

Od grudnia zmiany w PKP Przewozy Regionalne

Money.pl / 2009-11-30 14:16
Komentarze do wiadomości: Od grudnia zmiany w PKP Przewozy Regionalne.
Wyświetlaj:
rafirafirafi / 213.199.225.* / 2009-12-14 10:04
to co wypisujecie świadczy o frustracji - i nie dziwię się, Kolej - dokładnie Przewozy Regionalne nie są wystarczająco dofinansowane, brak kasy na inwestycje i konkretną modernizację taboru o infrastrukturze nie wspomnę. moim zdaniem, do katastrofalnej sytuacji Polskich Kolei przyczyniły się kolejne frakcje rządzące i niektórzy pasażerowie lubujący się w dewastacjach. nasza kolej trzyma się całkiem nieźle mimo tak okropnych zaniedbań, bardzo lubię jeździć pociągiem i nawet jeśli jedzie 40 - 60 km/h to się przyjemnie przyjemnie i bezpiecznie podróżuje. a nie busem czy autobusem z kolanami pod brodą a w pociągu można przejść się na spacer załatwić potrzeby fizjologiczne pełen relaks (beż luksusu) ale jednak jeśli długa podróż to wybieram kolej i tyle gazetka, picie, jedzonko coś do słuchania i w drogę.W naszym kraju są o wiele większe absurdy niż kolej.
pozdrawiam wszystkich
Pilsener / 2009-11-30 22:57 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
Partyjno komunistyczne pociągi to swoisty folklor w tym kraju, podobnie jak listy z wkładką owocu planu 5-cioletniego w środku, pewnie z huty im. Tow. Sędziwoja. Nie będzie demokratycznych i kapitalistycznych reform to nic się nie zmieni. Podobnie było w UK - przed nacjonalizacją Brytyjskie koleje należały do najlepszych na świecie i w XIX wieku ciuchcie pędziły szybciej niż nasze fast-city. A najlepsze są tłumaczenia partyjnych rzeczników i związkowców z PKP typu "dlaczego pośpieszny jedzie wolniej od osobowego?" - "a dlatego że cięższy, wolniej przyśpiesza i musi wcześniej hamować" - prawda, że logiczne? Popierajcie partię i PRL'owski beton, to Wam może kiedyś jakiś pokurcz i związkowa wazelina trzaśnie peronik.
Pawel.K.J. / 131.111.8.* / 2009-12-01 23:22
No swietnie, tylko ze teraz brytyjczycy bardzo zaluja prywatyzacji swoich kolei, bo spowodowalo to podniesienie cen biletow; zwiekszenie liczby opoznien (bo teraz oplaca sie nie remontowac torow tak dlugo, az nie mozna po nich jezdzic, po czym wyslac robotnikow aby dniem i noca szybko je wyremontowali, co powoduje krotkoterminowe lawiny opoznien). Kilkakrotnie torysi ktorzy byli autorami tej reformy przyznali juz, ze miala bledne zalozenia i byla zle przeprowadzona. Ale oczywiscie kazdy pomysl czy opinie najprosciej uzasadnic powolujac sie na przyklad z zachodu, a bladego pojecia nie majac o tym jak tam jest naprawde.
Pilsener / 2009-12-01 23:59 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
To tak jak nasza reforma OFE czy jakakolwiek inna duża reforma w tym kraju. Wszystkie problemy da się łatwo rozwiązać, wystarczy oddzielić tabor od infrastruktury a wysokie ceny biletów można zrekompensować dotacjami, są sprawdzone na świecie rozwiązania, niestety politykom nie opłaca się ich wdrażać i tu jest prawdziwy problem.
ojro / 91.193.208.* / 2009-11-30 21:34
Znajoma opowiadała mi ostatnio fenomen polskiej kolei: pociąg z opóźnieniem 1,5 godziny, w czasie którego ona stała i marzła na zimnym dworcu. Obsługa klienta na najwyższym poziomie.
Od kogoś innego słyszałem, jak to ledwo zdążył na pociąg, bo (o dziwo!) przyjechał punktualnie. Okazało się jednak, że był to pociąg z poprzedniego kursu, który na stację miał przyjechać godzinę wcześniej ;)

Przed wojną pociągi PKP były ponoć tak punktualne, że można było według ich odjazdów regulować zegarki. Obecnie PKP jest dla innych europejskich krajów przykładem tego jak NIE powinna wyglądać kolej.
f6d / 89.76.42.* / 2009-11-30 18:38
Dlaczego kolej uparcie nie daje tanich połączeń na trasie Warszawa - Gdańsk? Tu jeżdżą same InterCity, a przecież tą trasą nie podróżują wyłącznie same krezusy rządowe, za przejazdy których płacimy współnie.
Pawel.K.J. / 131.111.8.* / 2009-12-01 23:24
No widzisz, PKP jest teraz kilka. A ze rzadowi bardzo sie nie podoba tanie InterRegio, to i masz Intercity tylko na tej trasie.
zdziwko / 213.77.7.* / 2009-11-30 15:09
Dlaczego wszyscy jeżdzą jednym składem, a reszta pusta?
jotte / 78.8.54.* / 2009-11-30 14:16

Dziennie uruchamiają ok. 3 tys. pociągów i przewożą ok. 340 pasażerów

Nie dziwota że mają kłopoty finansowe,w 3tys. pociągów 340 ludków?.
Ding-dong / 217.153.15.* / 2009-11-30 14:51
W takich warunkach taniej wyszedlby chyba transport drogowy...

Najnowsze wpisy