Forum Forum podatkoweOdliczenia

odliczenie biletów, internetu....

odliczenie biletów, internetu....

zielonna / 2010-02-03 15:41
cześć, kurcze sama się już gubię, zameldowana jestem 120 km od swojego zakładu pracy, pracuje już jakieś 18 miesięcy mam umowę
na stale, nie wypełniałam żadnych druków w pracy odnośnie zwiększonych kosztów uzyskania przychodu, wynajmuje mieszkanie w miejscu zakładu pracy ( cały czas miejsce zameldowania mam inne) , kupuje bilety miesięczne za pomocą których poruszam się po mieście Wrocław, mam pytanie czy można je odliczyć?? czy jak?? mam pytanie jeszcze o ewentualne koszty odliczenia internetu? Moje następne pytanie to takie: :) mojemu mężowi (otrzymywał rentę rodzinna) wyliczył ZUS iż w 2008 roku otrzymywał nienależnie świadczenie przez co spłacamy to teraz w ratach, natomiast zwiększyło nam to dochód w 2008 roku, czy można to odliczyć w tym roku?? pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc, przyznam ze jestem strasznym laikiem w temacie podatki
Wyświetlaj:
belladonna / 2010-02-03 17:21 / Tysiącznik profesjonalny
Co do KUP to napisz jaki masz US. Co do Internetu to gdzie on jest, a pod jaki US podlegasz.
Co do nienależnie pobranych świadczeń, które należy zwrócić, to można to odliczyć od dochodu (PIT/O zawiera rubrykę wiersz 4 części B... o ile nie zostały pomniejszone przez płatnika).... ale... w roku zwrotu.... czyli w 2009 raty płacone w 2009 :)
zielonna / 2010-02-03 17:55
należne do us w Bystrzycy kłodzkiej, czyli tam gdzie jestem zameldowana, internet jest w moim miejscu zamieszkania we Wrocławiu, nie mam umowy najmu, raty płaciliśmy w 2009 i będziemy jeszcze płacić w 2010 roku jak sprawdzić to czy nie został zmniejszone?? dziękuje Ci za pomoc
belladonna / 2010-02-03 19:37 / Tysiącznik profesjonalny