Forum Spółki giełdowe RCH

Oświadczenie RuchSA

Oświadczenie RuchSA

PiotrGinter_RuchSA / 2016-05-02 12:51
Szanowni Państwo,
z uwagi na przebieg dyskusji na niniejszym portalu, jako osoba odpowiedzialna za Pion Detalu w RUCH S.A., chciałbym skierować kilka słów do uczestników debaty. Poniżej odniosę się w punktach do najistotniejszych kwestii poruszanych na forum.
1.Umowy. Pragnę, na wstępie przypomnieć, że umowa zawierana pomiędzy RUCH S.A. a Agentami jest umową pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi. Umowa ta nie jest regulowana przepisami z zakresu prawa pracy. Stąd też nie zawiera regulacji charakterystycznych dla umów o pracę, dotyczących urlopów czy zwolnień lekarskich. Agent – jako partner handlowy Spółki - zobowiązuje się do zachowania ciągłości czynności punktu, co jest typową sytuacją w przypadku każdej sieci handlowej na rynku. Zapewnienie tej ciągłości wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, którzy, korzystając z poszerzającej się oferty sieci, pragną otrzymać odpowiednią jakość jej świadczenia (np. zastać czynny punkt, aby odebrać zamówioną paczkę). Agent, jako podmiot gospodarczy, sam decyduje o organizacji pracy w punkcie i sposobie zapewnienia ciągłości obsługi Klientów, w tym o ewentualnym zatrudnieniu pracowników, czy o zastępstwach wynikających z konieczności opuszczenia punktu, zwolnień lekarskich czy urlopów.
2.Dobór i nadział asortymentu. Zwracam uwagę, że - podobnie jak w innych sieciach handlowych - plany sprzedażowe i nadział towarów przygotowywane są na podstawie danych historycznych sprzedaży każdego produktu w danym punkcie, z uwzględnieniem pór roku czy nadchodzących wydarzeń kalendarzowych. Dodatkowo, w celu wsparcia sprzedaży, Agenci otrzymują wytyczne dot. ekspozycji produktów, mechanizmy promocyjne i materiały marketingowe. Chciałbym przypomnieć, że w przypadku kończącego się terminu ważności danego towaru, Agent ma do dyspozycji narzędzie, które pozwala mu obniżyć cenę produktu. Dzięki temu może wyprzedać towar i nie ponosić żadnych kosztów związanych z jego przeterminowaniem.
3.Otwieranie i zamykanie punktów RUCH. Z uwagi na zmieniające się otoczenie oraz zapotrzebowania Klientów, punkty RUCH otwieranie są w bardziej dogodnych lokalizacjach takich, jak dworce PKP czy też okolice przystanków autobusowych. Do zamykania punktów dochodzi wówczas, gdy otoczenie kiosku ulega zmianie i punkt nie jest często odwiedzany przez Klientów, a co za tym idzie, nie przynosi wystarczających przychodów do utrzymania się Agenta.
4.Kary. Biorąc pod uwagę, że współpraca między Agentem, a RUCH regulowana jest na bazie umowy pomiędzy podmiotami gospodarczymi, wynagrodzenie wypłacane jest Agentowi za realizację określonych w umowie zadań. Jestem bardzo usatysfakcjonowany, gdyż około 97% naszych Agentów w pełni realizuje co miesiąc zadania przewidziane w umowie, takie jak: przestrzeganie godzin otwarcia punktu, odprowadzanie utargów i realizacja założeń ekspozycyjnych. A co za tym idzie, otrzymuje pełne wynagrodzenie z tego tytułu. Zatem grupa Agentów, którzy nie realizują powierzonych zadań, stanowi w każdym miesiącu nie więcej niż 3%. Czytając wypowiedzi na forum, można odnieść wrażenie, że skala potrąceń i kar jest bardzo wysoka, co nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości.
5. Stany Magazynowe – niezgodności na kasach. Chciałbym zwrócić uwagę, że nie ma technicznej możliwości, aby sprzedany towar nie schodził automatycznie ze stanu magazynowego na kasach. Dodatkowo, nie ma możliwości ingerencji w stan magazynowy z pozycji Centrali – jest to możliwe wyłącznie z poziomu kasy i wymaga obecności w punkcie.
6.Największe moje zdziwienie wzbudziła dyskusja dotycząca przerw na wyjścia do toalety. Nigdy nie było pomysłu, a tym bardziej nie przekazywaliśmy nigdy żadnej informacji do Agentów, że został wprowadzony limit dwóch przerw na wyjście do toalety. Faktem jest natomiast, że na kasy została wgrana aplikacja dotycząca rejestracji przerw i blokująca kasę po 15 minutach. Blokowanie kasy jest spowodowane koniecznością dostosowania się do przepisów prawa pocztowego i ochrony danych osobowych, wynikających ze świadczenia przez Agentów usług pocztowo-kurierskich.
Od momentu prywatyzacji, Spółka podejmuje działania, aby w jak najszerszym zakresie zaspokoić zmieniające się oczekiwania Klientów. Zadowolony Klient oznacza dla RUCH, jak i Agentów możliwość osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu sprzedaży i przychodów. Wciąż trwają prace nad udoskonalaniem procesów w różnych obszarach, w tym w obszarze zasad współpracy i relacji z Agentami.
Pragnę przypomnieć wszystkim Agentom, że w przypadku jakichkolwiek pytań, uwag czy problemów, mają do swojej dyspozycji Centrum Obsługi Klienta, specjalnie dedykowany Komunikator, a także mogą zwracać się o pomoc do swoich Kierowników Sprzedaży.
Z poważaniem, Piotr Ginter
Członek Zarządu ds. Detalu
ajęt też człowiek / 185.136.92.* / 2017-11-15 23:54
kierowniczka sprzedaży na śląski ma jedno zdanie na pytania "to nie należy do zakresu moich obowiązków". A kontakt z panią B.P. radze kupić środki uspakajające.
dlaczego nowi ajęci zarabiają 3500 netto podstawy
a ci co są od 10 lat 1500 netto podstawy.
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy