Dzień dobry,
W sytuacji, gdy masz problem z uregulowaniem raty, powinnaś jak najszybciej skontaktować się z bankiem i wyjaśnić przyczyny zaistniałej sytuacji. Bank podchodzi indywidualnie do każdego klienta, a Ty dotychczas byłaś rzetelnym klientem, więc tym bardziej namawiam do rozmów. Najważniejsze, aby nie zwlekać w przypadku wystąpienia takich okoliczności i jak najszybciej skontaktować się z bankiem w celu wypracowania rozwiązania umożliwiającego uzgodnienie nowych warunków spłaty zadłużenia, np. poprzez wydłużenie okresu spłaty, czasowego zawieszenia rat.
Trzeba pamiętać, że bankowi również zależy na tym, żeby kredytobiorca spłacił swoje zobowiązanie.
Dzięki podjęciu działań i uzgodnień z bankiem jest szansa na zapanowanie nad sytuacją i utrzymanie pozytywnej historii kredytowej :)
Pozdrawiam
eRzecznik BIK