Forum Polityka, aktualnościKraj

Plastycy apelują: Skończymy ze szpecącymi reklamami

Plastycy apelują: Skończymy ze szpecącymi reklamami

Wyświetlaj:
reemer / 2014-02-13 10:40
Plastyk miejski - myślałem, że to taki co maluje w Krakowie obrazy pod Kościołem Mariackim. Ale nie - to poważny i szanowany zawód - wymyślony na potrzeby osób nie potrafiących robić nic innego, jak wymądrzanie się.
Nie uważam, żeby reklamy były dobrym sposobem na urozmaicenie przestrzeni, ale nie oszukujmy się - ich usunięcie na pewno nie poprawi szarzyzny.
kbx / 193.239.125.* / 2014-02-13 08:39
Reklamy nie są problemem. Polska to szaro-bury kraj z szaro-burą pogodą i do tego gdzie się nie rozejrzeć szaro-bury beton... nasz ulubiony materiał.
drakon2000 / 89.77.144.* / 2014-02-13 07:52
Jestem ZA reklamami na bilbordach, płachtach, dużych banerach. Nie oszukujmy się. Nasza architektura nie jest kolorowa, żywa, wesoła. To ponure, szare, odrapane zabudowania. Takie reklamy rozświetlają okolice. Mieliśmy "wspaniały" przykład ulicy bez reklam, gdy usunięto reklamy z budynku Smyk-a, skrzyżowania Al.Jerozolimskich i Kruczej oraz budynku Uniwersala (za Rotundą). Szaro, brzydko, nijako.
barg / 91.193.208.* / 2014-02-13 09:29
Swoją drogą zakrywanie reklamami budynków jest swoistym oszukiwaniem ludzi. To ukrywanie przed wzrokiem stanu technicznego budynku. Może gdyby reklamy zaczęły znikać, mielibyśmy w kraju więcej remontów.

W tej chwili rozsypujący się budynek wystarczy zasłonić wielką płachtą reklamową. Nie dość, że nie trzeba wydawać ani grosza na remont, to jeszcze właściciel zarabia kasę na reklamie. Gdyby tej reklamy nie było i wszyscy widzieliby stan budynku, zaczęłyby się naciski na właściciela, aby w końcu go odnowił. Oczywiście zajęłoby to sporo czasu zanim wszystkie budynki w Polsce zostałyby wyremontowane. Ale ukrywanie brzydoty budynków pod przykryciem reklam nie rozwiązuje problemu.
barg / 91.193.208.* / 2014-02-13 09:18
Ja osobiście wolę szare i nijakie budynki niż walące po oczach milionami kolorów reklamy, z oświetleniem pozwalającym je zobaczyć z odległości kilometra (a które w dzielnicach mieszkalnych nie pozwala spać po nocach).

Poza tym polecam przejrzeć album "Polski Outdoor", można ściągnąć jako pdf (http://miastomoje.org/polskioutdoor). Zdjęcia tam zamieszczone najlepiej pokazują jak wygląda reklama w Polsce. Chociaż dla mnie to bardziej wygląda jak konkurs "kto wciśnie więcej reklam" albo "kto zrobi większą reklamę".

Najnowsze wpisy