Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Praca "na etat" ale "na fakturę"-jak to rozwiązać?

Praca "na etat" ale "na fakturę"-jak to rozwiązać?

jarett / 90.156.5.* / 2008-03-17 22:45
Witam,
Na wstępie zapowiem, że o sprawach papierkowo-księgowych pojęcie jakieś mam... oceniam je na mgliste z plusem :) Do tej pory prowadziłem spółkę cywilną i robiło to za mnie biuro rachunkowe, ale musze przerobić się teraz na indywidualną działalność gosp. i mam w związku z tym kilka pytań.

Moj nowy pracodawca ( spółka cywilna ) zatrudni mnie normalnie "na etat" ale nie na umowę o pracę/zlecenie, tylko"na fakturę".

- jakie są zalety i wady takiego rozwiązania dla mnie i dla pracodawcy ( w porównaniu do umowy o prace )?

- jak powininem ustalić wartość netto tej faktury, żeby mi sie to opłaciło. Powiedzmy , że mam zarabiać przykładowo 2000 zł na rękę. Czyli powinienem sobie dodać jeszcze ZUS ( mam zniżkę za "młodą działaność ), 19% podatku, ewentualnie jakieś koszty księgowości.. coś jeszcze?

- jak unormować w umowe z moim pracodawcą ( czy właściwie kontrahentem ) takie sprawy jak urlop, czas i miejsce pracy ? Może ktoś ma wzór takiej umowy?

- jakie są wady i zalety rejestracji działaności w domu ( bez wydzielenia powierzchni na działaność ) ?

- czy jeszcze o czymś ważnym powinienem wiedzieć ? :)

Najnowsze wpisy