Forum Polityka, aktualnościKraj

Prawo o ruchu drogowym do poprawki?

Prawo o ruchu drogowym do poprawki?

Money.pl / 2012-05-28 13:45
Komentarze do wiadomości: Prawo o ruchu drogowym do poprawki?.
Wyświetlaj:
Konkret / 2012-05-30 18:15
Co z tego że ograniczymy prędkość ,dla wszystkich.Co chwilę jestem świadkiem że na 50 jedzie gość ~ 120 .Widziałem nawet że policja stała z suszarką i motocyklista przemknął koło nich że nawet nie zareagowali.Trzeba podwyższyć ogólnie prędkość np z 50 do 60 (tak było i było dobrze) ale jak się złapie na przekroczeniu o 100 procent to np.zabierać pojazdy.
Dindi / 188.105.24.* / 2012-05-28 18:05
Prawo o ruchu drogowym nie jest takie zle.To ruch drogowy jako taki jest do kitu.Najlepiej byloby go zmienic.Jest pare mozliwosci.Jak obserwuje ruch drogowy,to najslabszym ogniwem jest czlowiek ( od dawna nie reformowalny MATOL ).Dlatego jestem za,by go ubezwlasnowolnic i we wszystkim co sie da zastapic elektronika.Trzeba czlowiekowi zmienic oretacje.Teraz jest tak,ze czlowiek (KIEROWCA) bawi sie na drodze tak jak w grach komputerowych (Burnout),a powinien sie bawic tylko na ekranie swojego komputera i wtedy moglby nawet pic ile chce.Jestem za tym,zeby pojazd przewiozl mnie z punktu A do B bez wysilku intelektualnego z mojej strony (a nawet pijanego).W tym kierunku powinno isc PRAWO i MYSLENIE ludzi go stanowiacego.
TomKs- / 159.245.16.* / 2012-05-28 15:46
Ja proponuję, żeby we wszystkich samochodach zainstalować elektroniczne ograniczenie prędkości do 20 km/h.
Eksperci szacują, że pozwoli to ograniczyć liczbę wypadków o 82%, a liczbę ofiar śmiertelnych o 98%.

A poważnie: Wypadki biorą się nie z szybkiej jazdy, tylko złej. W tym ZBYT szybkiej, owszem. Tyle, że ograniczenia prędkości nie są rozwiązaniem, nawet najściślej przestrzegane i respektowane. Nawet sam Kodeks Drogowy nie twierdzi, że prędkość podana na znaku to prędkość bezpieczna. Bo nie jest i nie może być.
To jaka prędkość jest bezpieczna zależy od bardzo wielu czynników: pogody i widoczności, stanu nawierzchni, wilgoci/oblodzenia, naniesionego błota, czy piasku, natężenia ruchu pojazdów i pieszych, samochodu (np stanu opon, czy skuteczności hamulców), umiejętności, doświadczenia i samopoczucia kierowcy i jeszcze, pewnie, kilkudziesięciu innych.
Kluczem jest edukacja i trening.
Tyle, że uczymy się głównie ile centymetrów od krawężnika wolno zaparkować, a trenować nie bardzo jest gdzie...
TomKs- / 159.245.16.* / 2012-05-28 15:30
Tyle ginie w całej Polsce przez ponad pół roku. Cóż, danymi statystycznymi można manipulować...
Natter2 / 2012-05-28 14:58 / Tysiącznik na forum
Zatrzymywanie się przed skretem prawo jest bez sensu jeżeli piesi mają czerwone światlo.Przewaznie tak bywa..
WECAK987 / 213.77.44.* / 2012-05-28 14:17
NAZWISKO TEJ PANI Z PO MÓWI WSZYTKO JAKA BĘDZIE TA USTAWA....
wiem / 83.30.161.* / 2012-05-28 14:24
Nazwisko tej pani mówi bardzo dużo tym dla których świat to nie tylko polityka.
barg / 91.193.208.* / 2012-05-28 14:03
Jeśli ktoś lubi jeździć szybko, to będzie to robił niezależnie od ograniczeń - nieważne czy będzie to 130, 140 czy 150.

Poza tym te ograniczenia są i tak mało warte. Wczoraj jechałem autostradą, droga była w takim stanie, że wszędzie były ograniczenia prędkości do 100 km/h.
njliber / 83.9.168.* / 2012-05-28 13:52
Czy ta kobieta kiedykolwiek jechała samochodem? Pewnie kolejny babsztyl z PO który powinien się zatrudnić w fabryce gwoździ.
wiem / 83.30.161.* / 2012-05-28 14:28
"Przed rozpoczęciem działalności poselskiej Beata Bublewicz przez osiem lat zarządzała autoryzowanym przedstawicielstwem General Motors Poland – Opel Polska Sp. z o.o. w Olsztynie. "
Spawdź tez hasło: "Marian Bublewicz"
Alfista nielogo / 178.36.189.* / 2012-05-28 13:49
BABO DO GARÓW !!!
Skoro nie masz nic sensownego do powiedzenia...

Jeśli tylko 3 kierowców na 10'000 zatrzymuje się na zielonej strzałce, to może to nakaz zatrzymania jest NIEDORZECZNY?

Czy w sprawie zmniejszenia ograniczeń prędkości na autostradach i drogach ekspresowych były robione JAKIEKOLWIEK badania?
Na pierwszy rzut oka to ograniczenia prędkości na tych BEZKOLIZYJNYCH drogach wcale nie są wysokie. Na drogach o porównywalnym standardzie w Niemczech (nasz sąsiad - przypominam p. poseł) zazwyczaj NIE MA OGRANICZEŃ prędkości w OGÓLE.
wiem / 83.30.161.* / 2012-05-28 14:31

BABO DO GARÓW !!!

Fajnie, jeśli masz tylko tyle do powiedzenia.
chichot dona / 80.239.242.* / 2012-05-28 13:46
Idiotyzm.
aqqqassa / 80.53.82.* / 2012-05-28 13:45
Dramatyczna to jest glupota tych co to prawo stanowia
cap / 77.253.221.* / 2012-05-28 13:45
niech wprowadzą przepis taki jak obowiązywał w początkach motoryzacji, że przed jadącym pojazdem musiał iść człowiek z czerwoną chorągiewką.
Dlaczego ta peło zawsze zabiera się do rzeczy od dupy strony?
badacz opinii / 193.194.132.* / 2012-05-28 15:13
Powoływanie się na badania bez podania kto, na jakiej próbie i w jakich okolicznościach je przeprowadził jest bez sensu.

" Badania pokazują, że ponad 2 tysiące ludzi zginęło na prostym odcinku drogi, w słoneczny dzień, bo prędkość była zdecydowanie nadmierna "
pytanie zasadnicze: jakiej drogi?
ilu z tych ludzi zginęło na autostradzie bądź drodze ekspresowej?

Najnowsze wpisy