Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Producenci aut powinni radzić sobie sami

Producenci aut powinni radzić sobie sami

Money.pl / 2009-02-25 14:47
Komentarze do wiadomości: Producenci aut powinni radzić sobie sami.
Wyświetlaj:
Bernard+ / 83.4.26.* / 2009-02-25 20:09
Co należy zrobić w kraju równikowym, w którym w związku prognozowanym oziębieniem klimatu wybudowano fabrykę obuwia zimowego i dzięki doskonałemu marketingowi sprzedano każdemu mieszkańcowi po 2 pary butów zimowych? A mimo tego zima nie nadeszła i rynek sprzedaży butów się załamał? Zaś eksport butów do strefy podbiegunowej jest nie opłacalny. Czy należy opodatkować wszystkich mieszkańców i dotować fabrykę czy może zacząć z podatków budowę fabryki śniegu i lodu? A co zrobić w krajach, w których każdy, kogo stać na samochód ma już samochód i przeciętnie w samochodzie zbudowanym, dla przewozu 4 lub 5 osób jeździ 1, 1 osoby - skutkiem, czego znaczna część obywateli przestała kupować nowe samochody, bo używanych aut stoi w komisach tyle samo, co jeździ po drogach? Czy należy w związku z tym zakazać jeżdżenia samochodami starszymi niż 5 lat? I wprowadzić sankcje za brak samochodu aby nawet bezdomni musieli kupić samochód, bo kto przyjedzie po zasiłek samochodem starszym niż 5 lat ten nie dostanie zasiłku ani darmowej ciepłej zupy? Jeżeli ogólnie samochodów jest już na kilka lat dość między innymi dlatego, że liczba produkowanych samochodów rośnie a liczba starzejącej się ludności maleje i dlatego samochodów zwyczajnie wyprodukowano za dużo do potrzeb. To w normalnym kraju po prostu zmniejsza się ich produkcję. A należy zacząć produkować to, czego gdzieś jest za mało. W Polsce jest np. za mało normalnych dróg w dobrym stanie technicznym, co widać gołym okiem więc chyba zamiast dopłacać do korporacji produkujących samochody lub inne niepotrzebne rzeczy powinien Rząd zwiększyć nakłady na budowę, remonty i modernizację dróg i część pracowników zredukowana w fabrykach samochodów osobowych powinna zostać przekwalifikowana na producentów i operatorów budowlanych maszyn drogowych. Tymczasem zagraniczne firmy np. greckie budują autostrady Polsce i sprowadzają pracowników z Rumunii, Grecji, Włoch, Mołdawii i Ukrainy bo Polacy sa zatrudnieni tam gdzie trzeba produkcję ograniczać, lub są bezrobotni, ale nie umieją wykonywać najprostszych zawodów takich jak cieśla, betoniarz, zbrojarz ślusarz konstrukcyjny, spawacz, operator koparko ładowarki itp. tymczasem urzędy pracy nadal szkolą bezrobotnych włączania i wyłączania komputerów i pisania cv w programie Word. Nawet zwykłych mechaników maszyn i urządzeń umiejących czytać rysunek techniczny brakuje.
acomitam / 83.25.138.* / 2009-02-26 07:49
No tak, tak to właśnie w normalnych krajach powinno wyglądać. Ale my żyjemy w demokracji ludowej, a to nie jest normalny ustrój. W demokracji ludowej nie jest ważny los milionów, ważne jest to, co robi rząd, aby poprawić los jakiejś wąskiej grupy ludzi i pięknie sprzedać to w TV. Gdy zaś na bezmyślności rządu i jego urzędników tracą prawie wszyscy, wtedy następuje zadziwiająca zjawisko: ludziska tracą zdolność do obiektywnej oceny sytuacji, do czego - to trzeba szczerze przyznać - walnie przyczyniają się środki masowego rażenia w postaci prasy i TV. Dlatego też rządzący tak zacięcie bronią monopoli informacyjnych. Każdy rząd bez wyjątku stara się zając uprzywilejowane pozycje w radach programowych i zarządach TV. To jest demokracja ludowa właśnie.
Argos / 83.24.109.* / 2009-02-25 19:35
Producenci musza zrozumiec ze ludzi nie stac na drogie samochody. Trzeba poprostu produkować tansze co nie znaczy gorsze.
MaiX / 2009-02-25 17:39
Fajnie zrobiony filmik - patetycznie.
Z chęcią bym jedno autko przygarnął. Ze te nowe muszą tyle kosztować albo ja tak niewiele zarabiać -heh.
acomitam / 83.25.138.* / 2009-02-26 07:57
Te nowe tyle kosztują głównie z przyczyny niesłychanej pazerności demokratycznych europejskich rządów. Tak np. w USA Suzuki Grand Vitara kosztuje około 22 tys USD, a u nas 100 000 PLN, podobnie w Europie. Jeśli w USA producent sprzedaje po 22 000 USD i zarabia, bo przecież nie sprzedaje poniżej kosztów, to ile zarabiają państwa europejskie na różnych podatkach nałożonych na rozmaitych etapach produkcji auta? Ale wiadomo, w demokracji ludowej nie jest ważne jak żyje się nam, obywatelom, ważne jest aby był socjalizm i demokratyczny ustrój w którym politycy i urzędnicy będą przychylali nieba wyborcom po uprzednim - rzecz jasna - pobraniu stosownego wynagrodzenia za swoje usługi.
jan_l / 193.238.18.* / 2009-02-25 14:47
coraz droższe, z tandetną elektroniką i kupą niepotrzebnych gadżetów. To nie auta - tylko samchody dla sprawnych inaczej. Decydują dokąd i jak ma się jechać - ABSy, ASRy i inne wynalazki. A auto to już prawie sam plastik jak w trabancie. Nie dziwota że ludzie wolą tanie i proste auta jak Dacie. A moce produkcyjne są zbyt duże w stosunku do pojemności rynku i możliwości finansowych klientów. Jak sie kredyty skończyły to liczy sie gotówka.
joho / 195.177.83.* / 2009-02-25 16:06
sam to wymysliles?

Najnowsze wpisy