Forum Polityka, aktualnościKraj

Projekt Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Projekt Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Wyświetlaj:
~~roger / 62.133.148.* / 2013-01-11 14:26
jestem przeciwny tego typu restrykcjom! bezpieczeństwo można poprawić w inny sposób,choćby lepszymi drogami ,oznakowanien itp,itd...
Andrzej J. / 159.205.99.* / 2013-01-10 10:56
Ciągle tylko słyszymy, że nadmierna prędkość jest przyczyną wszelkiego zła, a jedyne antidotum na to tylko fotoradary i innego typu rejestratory. Od czasu do czasu wspomina się również o stanie polskich dróg ale to najczęściej w kontekście ile nowych dróg i autostrad wybudowano w ostatnim czasie. Owszem jest to pewne osiągnięcie ale i tak jesteśmy daleko w tyle pod tym względem za Europą. Jestem za karaniem piratów drogowych ale oprócz karania zróbmy sami coś więcej dla poprawy bezpieczeństwa. I tutaj mam pytanie zasadnicze dlaczego na większości jezdni w Polsce brakuje malowanych pasów ograniczających ich szerokość. Są jeszcze co prawda linie dzielące jezdnię na połowy ale też w większości są one mało widoczne bo malowano je kilka lat temu lub też z oszczędności użyto złej jakości farb. Jazda nocą w czasie deszczu po naszych drogach jest makabryczna. Mijając się z pojazdem jadącym naprzeciwko często rozpaczliwie szukamy krawędzi jezdni i jeżeli trafi się na niej akurat pieszy to z największym trudem udaje nam się go ominąć. Ostatnio wymyślono aby w ramach oszczędności zmniejszyć szerokość pasów na krawędzi jezdni o połowę co pozwoli na wymalowanie większej ich ilości. Mam propozycję: ograniczmy ich szerokość do np. 2 cm, to przy podobnych kosztach malowania można będzie pomalować 10 - krotnie więcej. Tylko czy będę one miały jakikolwiek sens bo nie będzie ich widać. W krajach zachodniej europy takie linie maluje się nawet w miastach obok krawężników.
Inna sprawa - fotoradary. Stojących masztów mamy około 400 i są one pomalowane na taki kolor aby można je było dostrzec w ostatniej chwili. Jadąc autem kierowca absorbuje wzrok pomiędzy szybkościomierzem i szukaniem skrzynki z fotoradarem. Niewiele już uwagi może poświęcić na obserwację tego co się dzieje wokół niego na jezdni. Co prawda postanowiono bardziej "uwidocznić" skrzynki wydając przepis o ich pomalowaniu na bardziej widoczny żółty kolor. Chwała temu, kto się odważył tak rewolucyjną decyzję podjąć, tylko czy na pomalowanie tych około 400 "skrzynek" potrzeba aż bodajże 3 czy 5 lat? Ludzie zastanówcie się nad tym co robicie! Niech nikt z rządzących czy decydentów nie wmawia nam kierowcom, że fotoradary są ustawiane dla poprawy i tylko dla poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Jeżeli tak, to mam pytanie dlaczego ustawia się je niemal w szczerym polu tuż przed początkiem lub końcem tablic informujących o terenie zabudowanym, a dlaczego nie ma ich praktycznie prawie nigdzie koło szkół?
Odrębnym zagadnieniem są ograniczenia prędkości i znaki drogowe, które niejednokrotnie ustawiane są na chybił trafił i wg własnego "widzi mi się" jakiegoś urzędnika. Wprost nagminne stało się ograniczanie prędkości do 40 km/h w terenie zabudowanym w coraz większej ilości wiosek i to w sytuacji nawet wtedy kiedy są chodniki. A tego typu miejsca są najlepsze do ustawiania masztów z fotoradarami i chowanie się po krzakach przez różnej maści strażników. Są również godne pochwały odstępstwa od takich praktyk, np. na śląsku gdzie w terenie zabudowanym dopuszcza się prędkość nawet do 70 km/h.
Szczerze mówiąc to nie chce mi się już więcej pisać na ten temat bo jest to chyba głos wołającego na pustyni albo przysłowiowe rzucanie "grochem o ścianę". Niestety wielu z naszych urzędników, posłów czy też nawet rządzących mają w sobie coś z rycerzy tzn. "zakute łby" i niewiele do nich dotrze. Przeprasza, zatem za "przynudzanie". I jeszcze jedno bardzo ważne - skończmy z immunitetami dla posłów i innych uprzywilejowanych osób na drogach Immunitety nie są dla piratów drogowych.
zaślepiony / 77.254.237.* / 2013-01-09 16:22

Podał, że w latach rządów PiS oddano do użytkowania 289 km autostrad i dróg ekspresowych, a podczas obecnej koalicji - od 2002 do 2012 r. 1740 km.
Jaka błyskotliwość! Normalnie geniusz przemówił !szkoda tylko, ze nie na temat!
345678 / 86.111.118.* / 2013-01-09 16:27
No ale takie są fakty. PiS tylko gadał, nic nie budował. To co zbudowali zaczeli poprzednicy.
zaślepiony / 77.254.237.* / 2013-01-09 16:55
A to co Pis przygotował zbudowali natępcy PO.....cy.
Chociaż szarpią się z tym aż 6 lat a Pis rządził tylko 1,5 roku
speedbandit / 178.36.18.* / 2013-01-09 16:10
Minister Nowak niech się pobawi swoimi lokomotywami-zabawkami kupionymi za 17 tysia z naszych podatków, a nie grzebie w tym, na czym sie kompletnie nie zna... Parafrazując powiedzenie Piłsudskiego:" ...panom ministrom kury szczać prowadzać, a nie przepisy uchwalać"...
zaślepiony / 77.254.237.* / 2013-01-09 15:49
Wreszcie pijarowska maszynka się zacięła!
Te pomysły uderzają w lemingów i innych wyborców PO.....ców.
chichot dona / 164.127.253.* / 2013-01-09 15:06
Można i w tą stronę, zamiast lepszych dróg, lepsze ograniczenia i kary.
Tylko co z tym wizerunkiem cywilizacyjnym nowoczesnego i opiekuńczego oraz obywatelskiego państwa?
01Martinus / 87.204.10.* / 2013-01-09 14:53

Odbieranie prawa jazdy za podwójne przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym

A czy będzie to również dotyczyło posłów, sędziów itd....???
Muki836 / 89.174.104.* / 2013-01-09 15:24
ta, w pierwszej kolejnosci premiera i prezydenta. Naiwniak !!
qeqweewe / 83.12.121.* / 2013-01-09 14:46
łubu dubu, łubu dubu........



Cichocki podkreślił, że nadmierna prędkość jest przyczyną 43 proc. wypadków drogowych

a nie waskie, krete, jednopasmowe drózki wijace sie miedzy wioskami, pełne ograniczeń predkości tak że pokonanie w Polsce odcinka 200 km to wycieczka na pół dnia? Dla porównania proponuje przejechac sie litewską autostradą Kowno-Pałanga: równa, dwupasmowa droga omijająca WSZYSTKIE miasta, miasteczka i wioski. Predkosc dozwolona-130 km/h. wszyscy jada z predkościa max, nikt nie szaleje. założe sie ze tam na odciku 300 km jest mniej wypadków smiertelnych niz w Polsce na 80-kilometrowym odcinku drogi Białystok- Augustów
prawdziwy / 83.28.93.* / 2013-01-21 22:10
Tak rozwiązania techniczne są gwarantem bezpieczenstwa w ruchu drogowym.Przepustowosć dróg, ich jakość,własciwe oznakowanie itpPoprawa bezpieczenstwa metodą karania ,to inny powód,chodzi o kase dziecko to zrozumie,po co wydawać, przecież lepiej gotowa kasa niz wydatki.Dokąd to okłamywanie społeczenstwa ma trwac.
m60 / 46.174.215.* / 2013-01-09 15:02

waskie, krete, jednopasmowe drózki wijace sie miedzy wioskami, pełne ograniczeń predkości tak że pokonanie

Drogi dobre budować a nie bzdetne przepisy uchwalać. Fotoradary też bezpieczeństwa nie poprawią. U nas prace na drogach wyglądają mniej więcej tak: tam gdzie po zimie są dziury to w lecie są buły, czyli garby -tak wygląda naprawa większości dróg ! Kierowca ma 2 możliwości albo trafi na dziurę albo na bułę . Na fotoradar trafi na pewno!

Najnowsze wpisy