Pytanie ??

Matiiias / 88.199.39.* / 2014-09-05 19:07
Witam
Chciałbym się poradzić.
Mianowicie chodzi mi o zarejestrowanie się w urzędzie pracy jako bezrobotny( poszukujący pracy) tylko nie wiem czy aktualnie mogę.
Mianowicie skończyłem 3-letnie studia (bez licencjatu, mam zamiar bronić się dopiero w przyszłym roku. Czy do tego czasu jestem studentem i nie mogę się zarejestrować w urzędzie pracy ?

Drugie moje pytanie czy po zarejestrowaniu się w urzędzie pracy mam możliwość ubiegania się o wysłanie mnie na wybrane przeze mnie szkolenie (uprawnienia elektryczne powyżej 1Kv ?

Z góry dzięki za szybką i dokładną odpowiedz :)
Pozdrawiam.
szklarek / 2014-09-05 20:23
Mając status studenta nie możesz uzyskać statusu bezrobotnego. Nawet w czasie u. dziekańskiego. No chyba, że są to studia niestacjonarne.

To, czy tak odkładając obronę nie utracisz statusu studenta- zależy od regulaminu studiów/uczelni. Jest coś takiego jak reaktywacja studiów....

O szkolenie można wnioskować bez problemu jeśli jest ono w 'ofercie' PUP, czyli na ogół grupowe. Można wnioskować o szkolenie indywidualne, znalezione 'na mieście', o ile choć raz bezrobotny zaliczył już pośrednika pracy i nie było oferty ORAZ;


"Temat szkolenia finansowanego w trybie indywidualnym nie może pokrywać się z tematyką szkoleń grupowych organizowanych w Urząd w tym samym okresie.
Urząd Pracy sfinansuje wybrane przez osobę bezrobotną szkolenie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i wydaniu skierowaniu. Kwota sfinansowania z Funduszu Pracy nie może przekroczyć 3 - krotności przeciętnego wynagrodzenia.
Instytucja szkoleniowa musi posiadać aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na jej siedzibę i powinna być uprawniona do prowadzenia danego rodzaju szkoleń.
Szkolenie odbywa się w formie kursu, realizowanego według planu nauczania obejmującego przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu.