Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Śmigłowce dla polskiej armii. "Zakwestionowanie przetargu na Caracale nie wchodzi w grę"

Śmigłowce dla polskiej armii. "Zakwestionowanie przetargu na Caracale nie wchodzi w grę"

Wyświetlaj:
qwqwqwqw / 77.253.135.* / 2016-02-03 12:32
zwolennicy Pis mam do was pytanie
juz od dawna widac ze w rzadnej partii niema madrych
ale nalezy sobie zdac sprawe ze poczynania PIS o anulowaniu przetargu
beda sie wiazaly z nie wypelnieniem kontraktu a jak sie domyslam odstapienie
od tego jest obwarowane duzymi karami wiec mam
pytanie KTO ZA TO ZAPLACI !!!!!!!!!!!!!!!!!
najlepiej jakby obciazac wyborow PIS tymi wszystkim wspanialymi pomyslami
niech placa za to zobaczymy cowtedy
Jasko / 87.207.17.* / 2016-02-03 12:25
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna ze Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat(!) modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101, wystawiła do przetargu mały, niesprawdzony AW149, którego żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawiła do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawił odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej, PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile będzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowadzenia śm
FTF / 194.99.117.* / 2016-02-03 15:20
Skoro Caracal jest taki dobry to dlaczego francuzi wycofują go z armii? Dotychczas i tak użytkowali tylko kilkadziesiąt sztuk a teraz je wycofują bo się nie sprawdzają.
Słyszałeś jakie problemy mają brazylijczycy z serwisem ciagle psujących się caracali?
Zastanawiałeś się dlaczego nie dopuszczono do testowania przez wojsko innych maszyn tylko jedynie słusznego. Skoro jak twierdzisz sprzęt jest dla nich i to oni mają być zadowoleni, to dlaczego nie pozwolono im porównać wszystkich trzech maszyn?
Tak naprawdę wogóle nie musieliśmy robić żadnego przetargu (nie ma takich wymogów) tak więc od początku mamy do czynienia z jedna wielką mistyfikacją.
Można było zaprosić do złożenia ofert (kogo tylko chcieliśmy) przetestować oferowany sprzęt BEZ PARAFOWANIA JAKICHKOLWIEK UMÓW I ZOBOWIĄZAŃ. A po opinii wojska i obliczeniu co nam się najbardziej opłaca negocjować warunki dostaw.
Nimrod-PW / 78.88.220.* / 2016-02-03 12:51
Ładnie wypunktowane dane które jasno dają dowód krętactw przegranych oferentów. Niestety polityka i tak weźmie górę nad oczywistymi zaletami dokonanego wyboru i przetarg zostanie unieważniony. Najbardziej dołujący jest w tym wszystkim fakt że śmigłowce które mają być zastąpione przez te z tego przetargu kończą swoje resursy i nie będzie czym ich zastąpić. Jakby nie patrzeć na całe to zamieszanie to i tak najbardziej traci na tym wszystkim armia bo to ona ma być użytkownikiem sprzętu którego sama sobie wybrać nie może.
bla bl;a / 83.238.39.* / 2016-02-03 12:33
Dzięki kolego nareszcie ktoś rzeczowo wypowiedział się w tej kwestii i wszystko jest jasne
OLo Polak / 78.8.209.* / 2016-02-03 12:21
Teraz KOD wyskoczy na ulice. Będą walczyć o śmigłowce zagraniczne....
ss980 / 89.230.194.* / 2016-02-03 12:24
to sa jakies inne? daj przyklad polskiego producenta śmiglowcow .
Zibi477 / 188.146.134.* / 2016-02-03 12:20
Umów sie dotrzymuje panie Antonio.Bo kiedyś może sie sytuacja odwrocić.
Bfgh / 212.69.75.* / 2016-02-03 12:14
Biedny airbus, najpierw musiał posmarować jednym za wygranie przetargu a teraz musi posmarować drugim za to żeby przetargu nie unieważnili, jak w tym kraju prowadzić biznes ? :)
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
cz75 / 83.11.108.* / 2016-02-03 12:10
A Antoni M. skonsultował to z Tadeuszem R. z Torunia.
ss980 / 89.230.194.* / 2016-02-03 12:23
airbus sprzeda tadeuszowi lub podaruje smiglowiec do celow duszpasterskich i zgoda bedzie.
sławek762 / 46.113.50.* / 2016-02-03 12:09
chcą nam wcisnąć -złom buble za olbrzymie pieniądze bez konkretnego ofsetu-inwestycji w Polski przemsl-trzeba jak najszybciej to uniewaznic
Fancik / 83.142.185.* / 2016-02-03 12:45
Airbus zaproponował nam transfer technologii o jakim mogli byśmy tylko marzyć wybierając AW, lub BH. Tak więc zamilcz klakierze.
michał212 / 91.230.8.* / 2016-02-03 12:23
Weź się człowieku nie wypowiadaj jak się nie znasz. Buble to chcieli wcisnąć Świdnik i Mielec. Jeden cywilny a drugi bez uzbrojenia. Nie mówiąc już o zabezpieczeniu załogi i pasażerów czy liczby przewożonych osób.
fasf / 83.26.85.* / 2016-02-03 12:07
Mogli te Mistrale dostarczyc to by mieli pływający "Kaliningrad" koło swojego wybrzeża
Qxx / 178.43.156.* / 2016-02-03 12:06
Jeszcze parę takich decyzji Antka i szukam sztachety w płocie żeby się bronić przed ruskimi
qaz632, / 78.8.84.* / 2016-02-03 12:05
kto płaci za śmigłowce FRANCUZI CZY POLACY MOJE PIENIĄDZE-MOJA WOLA.
iri11 / 83.11.39.* / 2016-02-03 12:00
Kary za zerwanie kontraktu nie będzie? Francja kiedyś zerwała kontrakt z Rosją i na okręty podwodne i mieli z tego powodu poważne kłopoty.
Wiewiórka / 5.172.235.* / 2016-02-03 11:57
Po chusteczkę w ogóle jakiekolwiek zbrojenie się. Lepiej pieniądze przekazać na budowę mieszkań i nowe miejsca pracy. Tego Polacy potrzebują. Pilot Polski na drzwiach od stodoły poleci. Wyrzucone pieniądze w błoto. A ludzie potrzebują gdzieś mieszkać tanio i pracować.
jaki40 / 89.25.226.* / 2016-02-03 12:31
A potem zielone ludziki na rynku w Przemyślu i Białym stoku z zakupionymi w każdym sklepie za rogiem kałasznikowami i wozami BWP !
XXXV / 46.148.168.* / 2016-02-03 11:53
Lapowa -wzieta-przetarg nie do odwołania.
Aagh / 85.255.234.* / 2016-02-03 11:59
Na co nam takie śmigłowce, które można zestrzelić stukroć tańszą rakietą samonaprowającą. Jeżeli już inwestować pieniądze to we własne projekty militarne wyprzedzające techniką resztę świata, a nie kupować średniowieczny złom w kosmicznych cenach. Apeluję do rządu o zdrowy rozsądek.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Geb 39 / 83.31.206.* / 2016-02-03 11:46
Zakwestionowanie przetargu na razie niemożliwe,bo Francuzi mogą się odwołać,jeśli to nie będzie prawnie zrobione cool.Polecam dobrego specjalistę od umów z głową na właściwym miejscu.Nie musi mieć tytułów naukowych, byle miał rozum.
mmxx / 153.19.35.* / 2016-02-03 11:34
i niech to będzie OSTATNI zakup od "przyjaciół" Francuzów!!!

Najnowsze wpisy