Forum Forum motoryzacyjneWydarzenia

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Sprawdzamy opłacalność zakupu auta na prąd. Na pewno nie zyska środowisko. Money.pl obala ekologiczny mit

Wyświetlaj:
ekolog870 / 91.231.23.* / 2015-01-15 11:53
Ale można zainwestować w energie odnawialną np. z fotowoltaiki.
Sam zastanawiam się nad taka instalacją i elektrycznym samochodem bo mam dość płacenia dziesiątek tysięcy za benzynę .
Niemcy i większość bogatych krajów zachodnich już dawno poszyły w tym kierunku ,ale jak widać lobby węglowe i energetyczne skutecznie blokuje rozwój tej technologi.
ekolog870 / 91.231.23.* / 2015-01-15 11:53
Ale można zainwestować w energie odnawialną np. z fotowoltaiki.
Sam zastanawiam się nad taka instalacją i elektrycznym samochodem bo mam dość płacenia dziesiątek tysięcy za benzynę .
Niemcy i większość bogatych krajów zachodnich już dawno poszyły w tym kierunku ,ale jak widać lobby węglowe i energetyczne skutecznie blokuje rozwój tej technologi.
Observateur / 82.224.218.* / 2015-01-15 11:42
Podobno UE pracuje nad barierami zatrzymujacymi chinskie i amerykanskie CO2 na granicach Europy.
Przytomny Katolik / 153.19.191.* / 2015-01-15 11:31
Po prostu odsuwamy źródło emisji CO2 z miasta na tereny pozamiejskie, gdzie zlokalizowane są elektrownie :)
Nareszcie zaczynamy o tym mówić i pisać! Sprawa była oczywista od początku wdrażania tych pojazdów, ale nowinka lepiej się sprzedawała bez analizy całościowych kosztów środowiskowych.

A na marginesie - nie ładujemy "ze zwykłego gniazdka 220V" tylko 230V ;)
qelo / 164.127.111.* / 2015-01-15 22:05
to ze Polska wunglem stoi, nie znaczy, że inne kraje są tak tępe i tylko wungiel i wungiel pali.
Bzium / 89.74.230.* / 2015-01-15 11:26
I jeszcze jedna ważna rzecz, sprawność dystrybucji prądu w Polsce to ok 0,24. czyli z wyprodukowanego 1kWh do odbiorcy dociera 0,24 kWh .
Bardzo uczciwy artykuł, dobrze pokazujący tendencję na rynku, po prostu prawdziwy.

Chociaż elektrowozy będa bardziej eko wiecie kiedy ?
Po przejściu na energię atomową. Szach mat ekolodzy
Michu121 / 188.33.138.* / 2015-01-15 11:18
Mam nieodparte wrażenie, że artykuł ten został napisany aby udowodnić z góry przyjęta tezę. Moim zdaniem, elektryczność w samochodach to przyszłość. Zgodzę się, że nie wszystko jeszcze jest dopracowane ale jest tutaj olbrzymi potencjał. Mnie osobiście zachwyca prostota pojazdu elektrycznego. Obecnie jeżdżę spalinowym samochodem i powoli tracę już cierpliwość do tego auta. Silnik pracuje nierówno, gaśnie, szarpie. Mechanicy kasują a problem pozostaje. Silnik elektryczny załatwiłby tę sprawę. Odpadły by też problemy związane z jakimiś tam rozrusznikami, filtrami, sprzęgłami i całym mnóstwem innej mechaniki.
Co do emisji spalin, artykuł ten jest mocno naciągany, gdyż niekoniecznie musimy czerpać energię z elektrowni opalanych węglem. Jest coś takiego jak OZE i tak na przykład, da się podłączyć panel fotowoltaiczny do akumulatora i go naładować. Wtedy nie ma mowy o jakiejś emisji CO2.
Póki co, elektryczne auta są wciąż drogie ale wiem jedno - to jest auto dla mnie.
m.gawka / 81.219.203.* / 2015-01-15 11:11
Autor zakłada, że energię elektryczną wytwarza się w elektrowniach węglowych, co w Polsce obecnie jest uzasadnione, lecz w większości krajów zachodnich współczesny docelowy mix nie powinien być większy niż 40% dla elektrowni węglowych. Udział OZE systematycznie rośnie, więc i koszt energii ze źródeł ekologicznych będzie malał. Nic nie stoi na przeszkodzie, by samochody elektryczne miały nadwozie zintegrowane z bateriami ogniw fotowoltaicznych, więc z sieci będą pobierały tylko ewentualny niedobór energii.
Drugie założenie, że magazynowanie energii elektrycznej musi odbywać się w akumulatorach litowych lub ołowiowych, jest niepełne. Energię można akumulować w superkondensatorach, których trwałość znacznie przekracza żywotność samochodu, nawet w warunkach Polskich, czyli 20 lat(!).
Jeżeli już operujemy jednostkami typu dziesięciolecia, to przewiduje się, że w połowie tego wieku, technicznie będzie możliwość wykorzystywania energii fuzji jądrowej, więc elektrownie praktycznie nie będą prawie nic emitować do atmosfery (dla ciekawych tagi: ITER, Stellarator)
m833 / 94.254.129.* / 2015-01-15 10:28
ja laduje w nocy kiedy mam 15 groszy za kwh. 100 km to dla mnie 2,5 golda
squun / 78.133.227.* / 2015-01-15 09:48
pojazd elektryczny bezobsługowy, a to dobre !!!
BOLO111 / 139.1.144.* / 2015-01-15 09:43
Widzę podstawowy bład w tej kalkulacji.
Autor artykułu bierze pod uwagę diesla do przejazdu 15 tyś. km rocznie. Sorka, ale dla tak małych przebiegów to kupuje się benzynę.
Diesla wybiera się jeśli przebiegi są co najmniej 30 tyś km. Co za tym idzie serwisowanie jest częstsze i koszy wtedy też rosną.
Taką kalkulację proszę Panie redaktorze sobie przeprowadzić i proszę wziąść pod uwagę, że diesle są dla większych dystansów przejeżdżanych co dziennie. Biorąc pod uwagę zasięg elektryka, to ponno się porównywać go z benzyną.
jejjej. / 109.243.47.* / 2015-01-15 09:31
money bierze dużo kasy za napisanie takiej głupoty?
lulu. / 109.243.47.* / 2015-01-15 09:27
widać że koncerny naftowe w natarciu, walczą o swoje. Paru głupich co uwierzą w te brednie znajdziecie. działajcie
Mentorra / 79.110.203.* / 2015-01-15 08:59
Tendencyjny artykuł. Wpływ człowieka na emisję CO2 jest znikomy. Wpływ CO2 na ocieplanie się klimatu jest wątpliwy, a bardzo prawdopodobne, że wraz z ocieplaniem się klimatu rośnie stężenie CO2. Na dodatek auta elektryczne są prostsze konstrukcyjnie.
Ale nie ma się czym martwić. Postęp pozwala wyrosnąć z muzeum umysłowego.
vasco2^n / 195.245.224.* / 2015-01-15 08:42
Jakie w Polsce są elektorwnie mazutowe? 1KWh to w nowej El węglowej jest 0,7 kgCO2 w gazowej ok 0,5 kg CO2 w jądrowej natomiast 0,002grmama radioaktywnego np. plutonu rozkładającego się 600 lat, odpady z elektrowni jądrowych to najwiekszy problem 22 wieku (śmiertelne nowotworowe bomby)
sratatata / 79.187.172.* / 2015-01-15 10:44
W Kozienicach mazut wykorzystuje się do rozpalenia kotłów - kotłów węglowych.
jujko / 37.249.31.* / 2015-01-15 08:40
-droga na stacje benzynową
-ładowanie samochodów w dolinach nocnych(większy udział oze procentowy)
-droga do mechanika
-produkcja CO2 podczas wydobycia surowców(lit ołów ropa)
-szacowane wymiany baterii(100000/wtryskiwaczy(200000),sprzęgło(150000),filtr cząstek stałych no to zależy
-składowe eko w miksie paliwowym prąd 11%/paliwo5% (będzie większy 15%/10% jakoś tak)
więc chyba artykuł niedopracowany

Najnowsze wpisy