Forum Forum finansoweInne

Sprzedaż i zakup mieszkania

Sprzedaż i zakup mieszkania

Kasia72 / 83.8.237.* / 2007-07-19 22:31
Witam,

mam pytanie. Jestem w trakcie kupna i jednocześnie sprzedaży mieszkania.
Słyszałam, że opłaca mi się wziąć kredyt mieszkaniowy na zakup m, a pieniążki ze sprzedaż ulokować na lokacie. Zysk z lokaty pokryje kredyt. Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie i nie mam zielonego pojęcia. Czy mogę prosić o jakąkolwiek radę?
Wyświetlaj:
Basia03112005 / 62.122.114.* / 2014-10-18 21:36
Czy muszę płacic podatek 19% gdy sprzedaje i jednocześnie kupuje mieszkanie na rynku wtórnym z własnych środków?proszę o info
H Szatkowski / 2014-10-19 22:46
To zależy od tego po jakim czasie posiadanie sprzedaje się mieszkanie 'pierwsze' i czy mieszkanie 'drugie' jest droższe, niż przychód z pierwszego. Jednocześnie jak rozumiem oznacza krócej niż dwa lata.
kotek76 / 83.22.235.* / 2007-07-23 12:29
Sprzedasz mieszkanie czyli coś co ma wartość nie ulegającą aż takim wachaniom jak sam pieniądz który uzyskasz.Można te pieniądze "schować" na lokacie i próbować spłacać kredyt mieszkaniowy ale skąd wiesz ile tak naprawdę będą warte te pieniądze za 20 lat?nie ma gwarancji,że będzie można za nie kupić wcześniej sprzedane mieszkanie.
Nieruchomość w dłuższej kilkudziesięcioletniej perspektywie jest inwestycją samą w sobie.Zawsze można ją sprzedać bo zwykle ktoś chce kupić.Owszem społeczeństwo się starzeje ale można przy wynajmie uzyskać pieniądze na spłatę kredytu-dość nisko oprocentowanego-a za jakieś 10 lat sprawdzić wartość wynajmowanej nieruchomości i ewentualnie ją sprzedać spłacając pozostały kredyt .Jeśli nieruchomości będą nabierać na wartości-a tak jest -przynajmniej teraz- to zyskujesz.
zwolennik Notusa / 80.52.232.* / 2007-07-20 13:41