Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Sprzedaż przez internet

Sprzedaż przez internet

Pytanie do eksperta / *.*.*.* / 2008-08-07 12:22
Sprzedaję na allegro (kupuję taniej z myślą o sprzedaży). Mój miesięczny
obrót nie przekracza 2.000 - 2.500zł. Do dnia dzisiejszego nawet nie
przyszło mi do głowy, że mogę mieć z tego tytułu jakieś problemy (właśnie
poczytałem parę artykułów odnośnie sprzedaży na allegro i urzędu
skarbowego). I teraz moje pytanie. Jak i jaką działalność powinienem
założyć? Chciałbym dalej sprzedawać ("legalnie"), szczerze to nie mam
pojęcia jakiego rodzaju miałaby to być działalność, oraz przede wszystkim
jakie są koszty prowadzenia takiej działalności? Ile procent z mojego "zysku" muszę oddać? Na dzień dzisiejszy jestem studentem (jeszcze do czerwca), nigdzie nie
pracuję. (o ile te informacje mają znaczenie)

Nie mam bladego pojęcia o podatkach itp.
Proszę o pomoc.
jbem / 2008-08-07 12:25 / Jacek Bem, doradca klienta
Oczywiście może Pan założyć działalność gospodarczą i w jej ramach prowadzić sprzedaż przez Internet, ale jeśli przychody wynoszą 2000 zł nie byłoby to opłacalne.
Lepszym rozwiązaniem jest zastanowić się nad przedmiotem sprzedaży przez Internet. Ma to znaczenie ze względu na obowiązek płacenia podatku dochodowego. Sprzedaż rzeczy ruchomych używanych, która:
• nie następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej;
• nie następuje przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie (czyli w praktyce po przetrzymaniu rzeczy przez 6 pełnych miesięcy kalendarzowych), nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i nie wiąże się z obowiązkiem składania jakiegokolwiek zeznania podatkowego czy zapłaty podatku dochodowego PIT.