Forum Forum dla firmZakładanie firmy

student a działalność gospodarcza

student a działalność gospodarcza

studenciaaak / 2011-11-18 08:58
Jestem studentem, myślę o własnym biznesie, wydaje mi się że pomysł jaki mam może być całkiem zyskowny, mam kilka pytań odnośnie własnej DG, jakie formalności należy załatwić aby ją założyć, czy mogę starać się o jakąś dotację, jeśli tak to gdzie, bo PUP odpada, i ostatnie, czy jako student będę opłacał składki do ZUS?
Wyświetlaj:
mark02 / 2011-11-19 21:02
wydaje mi się, ze skoro jestes studentem to mozesz ubiegac się o kredyt studencki w wysokości okolo 20. tys. zl
sonwar / 2011-11-18 14:15 / Bywalec forum
działalność obecnie można założyć przez internet wypełniając wniosek CEIDG-1, poza tym jako student nie będziesz miał prawa do żadnego zwolnienia ze składek na ubezpieczenia zdrowotne czy też społeczne, za to skoro to Twoja pierwsza działalność, będziesz mógł skorzystać z ulg na wspomniane składki przez okres 24 miesięcy
szklarek / 2011-11-21 11:09
Z tym, że niższe są składki społeczne, "promocja" nie dotyczy ubezpieczenia zdrowotnego.

U. chorobowe dobrowolne- jak dla każdego prowadzącego DG.
studenciaaak / 2011-11-21 15:27
a kiedy w DG obowiązkowa jest kasa fiskalna ?
wiwan / 2011-11-21 19:22
Zasadniczo zawsze-zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT do ewidencji przy zastosowaniu kas zobowiązani zostali wszyscy podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub rolników ryczałtowych.

Zgodnie z ust. 8 ww art. ustawy o VAT, Minister Finansów, w drodze rozporządzenia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa, może zwolnić, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących. Przy wydawaniu rozporządzenia Minister Finansów uwzględnia wytyczne określone w ustawie.

Tu obowiązujące obecnie: