Forum Forum prawnePracy

towar uszkodzony przez pracownika?

towar uszkodzony przez pracownika?

bacior / 2012-08-08 09:53
Czy znacie może jakieś zgodne z przepisami prawa rozwiązanie dot. rozliczania pracowników za towary uszkodzone? mam taka sytuacje, ze moj pracownik uszkodzil telewizor w mojej firmie...nie wiem jak teraz sie z nim rozliczyc?
Wyświetlaj:
bossaa / 2012-08-13 11:11 / Bywalec forum
W tym momencie sprawdza się idealne rozwiązanie wynagrodzenie podstawowe i premia . umniejszeniu ulega tylko premia. Mysle, ze to rozsadne wyjscie z sytuacji, pozdrawiam
wiwan / 2012-08-08 11:15
Rozumiem, że telewizor ów był towarem do sprzedaży, a nie na wyposażeniu w firmie.

Duże znaczenie ma to, czy uszkodzenie było umyślne, czy nie. Czy pracownik ma podpisaną odpowiedzialność materialną i od tego, czy uszkodzenie nastąpiło mimo przestrzegania zasad BHP, procedur postępowania z towarem, czy na skutek ich złamania, niedbałości.

Odpowiedzialność materialna będzie miała miejsce gdy pracodawca ją udowodni czyli wykaże: naruszenie obowiązków pracowniczych, winę pracownika, wysokość rzeczywistej straty oraz normalny związek przyczynowy między zachowaniem pracownika a powstałą stratą.

Przy winie nieumyślnej obciążenie może wynieść maksymalnie 3krotne wynagrodzenie miesięczne.

Przy odpowiedzialności materialnej za towar (podpisanej) winy nie ma potrzeby udowadniać.

Więcej w dedykowanym dziale 5 kodeksu pracy:

http://prawo.money.pl/kodeks/pracy/dzial-piaty-odpowiedzialnosc-materialna-pracownikow

Najnowsze wpisy