Forum Forum dla firmKadry

Umowa o pracę/porozumienie wątpliwości

Umowa o pracę/porozumienie wątpliwości

MadzikK / 2012-01-23 10:35
Czy w porozumieniu zmieniającym warunki umowy o pracę mogę wpisać ryczałt za dyżury pod telefonem w następujący sposób:
"z dniem 1.02.2012 r. Pracownik i Pracodawca zmieniają umowę o pracę na mocy porozumienia stron.
W miejsce dotychczasowych warunków umowy dotyczących:
1. Inne warunki zatrudnienia
będą obowiązywały następujące warunki umowy:

Inne warunki zatrudnienia: za pracę:
a) Jeśli Pracownik przepracował w danym miesiącu wszystkie dni robocze przysługuje mu ryczałt w pełnej wysokości, czyli 400,00 zł brutto.
b) W przypadku nieobecności w pracy (choroba, urlop, podróż służbowa lub inna przyczyna) kwotę ustalonego ryczałtu zmniejsza się o 1/22 za każdy dzień nieobecności w pracy.

Pozostałe warunki o pracę pozostają bez zmian. „


I drugi przypadek:

"z dniem 1.02.2012 r. Pracownik i Pracodawca zmieniają umowę o pracę na mocy porozumienia stron.
W miejsce dotychczasowych warunków umowy dotyczących:

1) rodzaj umówionej pracy Referent ds. administracyjnych
2) wymiar czasu pracy pełny etat
3) wynagrodzenie ......................

będą obowiązywały następujące warunki umowy:

1. Strony ustalają następujące warunki zatrudnienia:
1) rodzaj umówionej pracy Referent ds. administracyjnych
2) wymiar czasu pracy 3/4 etatu
3) wynagrodzenie ................

oraz
4) rodzaj umówionej pracy spec. ds. bhp
5) wymiar czasu pracy 1/4 etatu
6) wynagrodzenie ................

Pozostałe warunki pracy pozostają bez zmian.”
Wyświetlaj:
MadzikK / 2012-01-24 08:42
Faktycznie zrobię II umowy tzn. porozumienie i nową umowę o pracę. Pytanie tylko czy w porozumieniu mam wpisywać wynagrodzenie.

Pracownik ma otrzymywać tą samą kwotę którą dostawał jak pracował na cały etat. Umowę o pracę sporządzono w 2009 i tam figuruje kwota 1700 zł a po angażach pracownik otrzymuje 2310 zł w roku 2012 i takie wynagrodzenie nadal ma otrzymywać. Czy jeśli w porozumieniu wpiszę że zmienia się wymiar czasu pracy a pozostałe warunki pracy nie ulegają zmianie to bedzie dobrze?
szklarek / 2012-01-24 11:29
No więc dla "spokojności" pracownika wpisać tę konkretną kwotę, żeby nie miał wątpliwości, czy na skutek podpisanego porozumienia nie straci nabytych od podpisania pierwotnej umowy podwyżek, tj. czy nie wróci do wynagrodzenia 1700 zł.
MadzikK / 2012-01-24 07:27
1/22 wziełam z rozporządzenia odnośnie ryczałtu za używanie samochodu do celów służbowych, czyli każdy dzień nieobecności pracownika powoduje zmniejszenie ryczałtu o 1/22 niezależnie, ile dni roboczych wystąpi w danym miesiącu. Pracownik w tym wypadku nic nie dopłaca.
szklarek / 2012-01-23 18:27
Dwie uwagi:
1. co np. z październikiem- 23 dni robocze i nieobecność pracownika przez cały miesiąc- powstaje problem logiczno prawny, czy ma on (pracownik)dopłacić pracodawcy 1/22 ww ryczałtu ?
2. wygodniejsze dla pracodawcy w przypadku rozbicia etatu jest rozbicie też tej umowy na dwie osobne. Tj. porozumienie zmieniające (zmniejszające) wymiar etatu z 1/1 na 3/4 oraz wynagrodzenie + podpisanie nowej umowy na 1/4 etatu.
Łatwiej będzie wtedy w razie potrzeby zmian- np. przy konieczności wypowiedzenia - jednej z nich, z kolei jednak to więcej biurokracji kadrowej...

Najnowsze wpisy