Forum Polityka, aktualnościKraj

Wrak TU 154M zostannie oddany Polsce, gdy skończą śledztwo w Rosji

Wrak TU 154M zostannie oddany Polsce, gdy skończą śledztwo w Rosji

Wyświetlaj:
kundle z ZW / 94.42.189.* / 2012-04-10 12:08
do czego zmierza kłmastwo, czym sie karmi , jakie sa jego granice ?
Halina M / 2012-04-10 13:58
Kiedy wszystko zostanie oczyszczone z wszelkich śladół!! Brawo rząd PO!! bardziej się tego zmaścić nie dało!!
Polak77 / 31.63.89.* / 2012-04-10 12:03
Bo ruskie to s*****....ny i tyle w temacie.
jacek12ed / 83.27.150.* / 2012-04-10 11:34
Oddadzą wrak wtedy kiedy zostaną na nim zamazane wszelkie ślady.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 11:16 / Tysiącznik na forum
Brzoza POłamała skrzydło.......:):):):):)......

26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkeku w Kirgistanie w czasie startu kolidował z
amerykańskim samolotem tankowcem KC-135 tracąc 2,5 metra końcówki prawego skrzydła. Załodze udało
się wystartować i niezwłocznie awaryjnie lądować na lotnisku. Nikt z pasażerów i załogi obu
maszyn nie ucierpiał. KC-135 natomiast zapalił się i spłonął.

9 września 2010: Rosyjski Tu-154 należący do linii "Alrosa Mirny Air Enterprise" rozbił
się w lesie, 1500km od Moskwy, gdy awaria elektroniki na pokładzie spowodowała niesprawność
wszystkich urządzeń na pokładzie. Samolot przedarł się przez 200 metrów poletka młodych sosen,
nie mając połączenia radiowego i przy użyciu jedynie mechanicznych sterów. Wszystkie 81 osób na
pokładzie przeżyły bez większych obrażeń.
4 grudnia 2010: Na lotnisku Domodiedowo w Moskwie, awaryjnie lądujący TU-154M o numerze bocznym
RA-85744, należący do dagestańskich linii lotniczych, wyjechał poza pas startowy po czym
przełamał się na pół. Na pokładzie znajdowały się 155 osób. Zginęły 2 osoby w tym brat prezydenta
Dagestanu.


Like many other Soviet-built airliners, the Tu-154 has an oversized landing gear enabling it to
land on unpaved runways, once common in rural areas of the Soviet Union. The aircraft has two
six-wheel main bogies fitted with large low-pressure tires that retract into pods extending from
the trailing edges of the wings (a common Tupolev feature), plus a two-wheel nose gear unit. Soft
oleo struts (shock absorbers) provide a much smoother ride on bumpy airfields than most
airliners, which only very rarely operate on such poor surfaces.

The Tu-154 is described as having an average (or better than expected) safety record considering
its length of service and heavy use in demanding conditions where other airliners are unable to
operate.
JanuszPOlikot / 2012-04-10 11:17 / Tysiącznik na forum
Przykładowa twardość mierzona metodą Janki (przy pomocy kulki
metalowej o przekroju 1 cm²) przy 15% wilgotności surowca, dla
niektórych gatunków drewna wynosi, od najmiększych do
najtwardszych:

osika 20 MPa, topola 27 MPa, świerk 28 MPa, sosna 28–30
MPa, lipa 30 MPa, jodła 31 MPa, modrzew 40 MPa, olcha 43 MPa,
brzoza 48 MPa, klon jawor 63 MPa, dąb 66–77 MPa (wyższa
wartość dla tzw. twardzieli), orzech 72 MPa, wiąz 73 MPa, klon 73
MPa, jesion 72–75 MPa, buk 78 MPa, grusza 79 MPa, robinia
akacjowa 88 MPa, grab 89 MPa.....

Drewno brzozowe należy do gatunku drzew beztwardzielowych. Należy
do średnio twardych gatunków drewna stąd też bezpieczniej jest
stosować ją do pomieszczeń o mniejszym natężeniu ruchu. Cechą
charakterystyczną brzozy jest jej łupliwość, mała trwalośc oraz
dobre właściwośći mechaniczne jak i zdolność do łatwego
wybarwiania, polerowania, nasycania.........

Brzoza występuje powszechnie w całej Europie ale może to być wynik
działalności człowieka. Drewno brzozy jest miękkie i doskonale nadaje się
do obróbki w tym do rzeźbienia ale jako drewno ozdobne nie posiada
ciekawego usłojenia. Drzewo to charakteryzuje się budową pionową o pniu
niezbyt grubym osiągającym do 40 cm średnicy. Nie ulega wątpliwości że
drzewo to jest piękne i dla tego często jest uwieczniane na obrazach i w
prozie. .......

POwtarzam drzewo brzozy jest miękkie......POzdrawiam ....:):):)
Natter2 / 2012-04-10 11:34 / Tysiącznik na forum
Co do twardosci to masz rację .Ale tu w grę wchodzi raczej ścinanie.i sprawa jest bardziej skomplikowana.Najpierw podano że brzoza ma 40 cm w obwodzie żeby to statycznie ściąć trzeba przyłożyć siłe ok 40 ton.Brzoza nie jest drewnem jednorodnym w strukturze .W zależności gdzie rośnie posiada inne ukorzenienie.Nie wypowiadam się na temat jaki wpływ miała brzoza na złamane skrzydło.To jest bardzo skomplikowane po pierwsze trzeba znać budowę skrzydła i gdzie nastąpiło uderzenie.ale od tego są eksperci.

Najnowsze wpisy