Forum Forum dla firmZak³adanie firmy

Za³o¿enie firmy i zwi±zane z tym obowi±zki

Za³o¿enie firmy i zwi±zane z tym obowi±zki

tomek131s / 2016-11-21 18:39
Witam :) Mam w planach za³o¿yæ firmê jednoosobow± której dzia³alno¶æ bêdzie polega³a na prowadzeniu portalu og³oszeniowego z motoryzacj±, co¶ na zasadzie popularnego otomoto. Jestem laikiem w kwestiach finansów, podatkowych czy kadrowych dlatego te¿ prosi³bym Was, Drodzy forumowicze o konkretn±, rzeczow± pomoc z odpowiedzi± na moje pytania.
Oprócz planowanego otwarcia przeze mnie firmy i jej prowadzenia jako w³a¶ciciel, jestem zwi±zany z pracodawc± u którego pracuje na pe³en etat na umowie o pracê. Wobec tego chcia³bym zapytaæ jakie by³yby koszty które ponosi³bym w zwi±zku z prowadzon± przeze mnie firm±? Czy muszê p³aciæ zus, je¶li tak to czy ca³y czy tylko pojedyncze sk³adki i jakie to by³yby miesiêczne koszty. Czy mogê prosiæ o dok³adne wyliczenia? Oczywi¶cie, dodam, ¿e portal z og³oszeniami, zawiera³by og³oszenia p³atne. Druga sprawa, zapewne musia³bym p³aciæ jakie¶ podatki i jest kilka form opodatkowania ale któr± wybraæ? Z tego co siê orientujê, jako laik podkre¶lam, jest kwota wolna od podatku wobec czego gdy nie przekroczy siê jej, podatku siê nie p³aci - nie wiem czy dobrze rozumiem. I ostatnie pytanie. Czy w zwi±zku z prowadzon± dzia³alno¶ci± muszê wystawiaæ paragony, faktury? Wydaje mi siê, ¿e tak bo osoba prywatna niekoniecznie, ale firma, jak wstawi og³oszenie, na 99% bêdzie chcia³a fakturkê. Czy wobec tego muszê posiadaæ kasê fiskaln± czy wystarcz± darmowe programy do wystawiania paragonów i faktur?
Z góry serdecznie dziêkujê za konkretne odpowiedzi; czasami mo¿e zadam g³upie pytanie jak nie zrozumiem odpowiedzi, ale nie bêdê robi³ tego celowo, tylko z niewiedzy i niezrozumienia tych wszystkich przepisów.
szklarek / 2016-11-21 19:16
Ca³ego 'zadania domowego' nikt nie bêdzie za Ciebie odrabia³.