Forum Forum dla firmZak豉danie firmy

Za這瞠nie firmy i zwi您ane z tym obowi您ki

Za這瞠nie firmy i zwi您ane z tym obowi您ki

skomentuj
tomek131s / 2016-11-21 18:39
Witam :) Mam w planach za這篡 firm jednoosobow kt鏎ej dzia豉lno嗆 b璠zie polega豉 na prowadzeniu portalu og這szeniowego z motoryzacj, co na zasadzie popularnego otomoto. Jestem laikiem w kwestiach finans闚, podatkowych czy kadrowych dlatego te prosi豚ym Was, Drodzy forumowicze o konkretn, rzeczow pomoc z odpowiedzi na moje pytania.
Opr鏂z planowanego otwarcia przeze mnie firmy i jej prowadzenia jako w豉軼iciel, jestem zwi您any z pracodawc u kt鏎ego pracuje na pe貫n etat na umowie o prac. Wobec tego chcia豚ym zapyta jakie by造by koszty kt鏎e ponosi豚ym w zwi您ku z prowadzon przeze mnie firm? Czy musz p豉ci zus, je郵i tak to czy ca造 czy tylko pojedyncze sk豉dki i jakie to by造by miesi璚zne koszty. Czy mog prosi o dok豉dne wyliczenia? Oczywi軼ie, dodam, 瞠 portal z og這szeniami, zawiera豚y og這szenia p豉tne. Druga sprawa, zapewne musia豚ym p豉ci jakie podatki i jest kilka form opodatkowania ale kt鏎 wybra? Z tego co si orientuj, jako laik podkre郵am, jest kwota wolna od podatku wobec czego gdy nie przekroczy si jej, podatku si nie p豉ci - nie wiem czy dobrze rozumiem. I ostatnie pytanie. Czy w zwi您ku z prowadzon dzia豉lno軼i musz wystawia paragony, faktury? Wydaje mi si, 瞠 tak bo osoba prywatna niekoniecznie, ale firma, jak wstawi og這szenie, na 99% b璠zie chcia豉 fakturk. Czy wobec tego musz posiada kas fiskaln czy wystarcz darmowe programy do wystawiania paragon闚 i faktur?
Z g鏎y serdecznie dzi瘯uj za konkretne odpowiedzi; czasami mo瞠 zadam g逝pie pytanie jak nie zrozumiem odpowiedzi, ale nie b璠 robi tego celowo, tylko z niewiedzy i niezrozumienia tych wszystkich przepis闚.
szklarek / 2016-11-21 19:16
Ca貫go 'zadania domowego' nikt nie b璠zie za Ciebie odrabia.

Odnios si do kwestii ubezpiecze. Jednoczesny ca造 etat sprawia, 瞠 DG jest tytu貫m tylko dobrowolnym do ub. spo貫cznych, czyli nie trzeba do nich przyst瘼owa i op豉ca sk豉dek.