Urząd Gminy/Miasta. Wydział działalności gospodarczej, Wydział ewidencji Działalności i zezwoleń- różnie ta komórka się nazywa.
Na WWW gminy, w BIP- do odszukania.
Formularz wniosku każda gmina ma zdaje się swój.
Należy dołączyć następujące dokumenty:
-dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
- pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
-decyzję właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu (lokalu).
Termin wydania decyzji jak zawsze w urzędach do 30 dni. Tu to uzasadnione- każdy wniosek opiniuje Gminna/miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Od wydanej decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego , za pośrednictwem Prezydenta/burmistrza/wójta.