Forum Forum podatkoweOdliczenia

Zwrot podatku dla studentów.

Zwrot podatku dla studentów.

btwr / 78.8.96.* / 2012-11-04 20:40
Witam serdecznie,
w tematach podatkowych jestem zupełnie zielony, dlatego też kieruję do Państwa kilka pytań, by rozwiać moje wątpliwości i wyjaśnić kilka problemów.
W bieżącym roku uzyskałem dochód rzędu 18,700zł za "Wynajem powierzchni reklamowej" (udostępnianie reklam/konkursów na portalach społecznościowych oraz stronach internetowych) Od powyższej kwoty sieć afiliacyjna odliczyła mi automatycznie 16%(zaliczkę na podatek dochodowy) przy wypłacie środków z serwisu na moje konto bankowe. Jak zrozumiałem samemu będę musiał jeszcze doliczyć(dopłacić) 2% od tej kwoty podczas rozliczenia podatkowego.

Tu pojawia się kilka pytań.
1.Czy tą kwotę 2% doliczyć mam podczas rozliczenia PIT'ów pod koniec roku?
2. Czy mogę ubiegać się o jakiś zwrot podatku (jeżeli tak to jaki) Jestem studentem pierwszego roku.
3. Czy od danej kwoty mogę odliczyć także koszta edukacji (kursy przygotowawcze do matury, ceny książek, opłaty za internet)

Szczerze powiedziawszy zależy mi na jak największym zwrocie podatku, lecz brak mi wiedzy jeżeli chodzi o te sprawy.

Proszę o pomoc,
Dziękuję i pozdrawiam.
Wyświetlaj:
belladonna / 2012-11-04 21:42 / Tysiącznik profesjonalny
Jak mamy przychody z najmu, to na podstawie umowy najmu i na nas ciąży obowiązek wpłacania zaliczek. Nie bardzo rozumiem dlaczego sieć wpłacała zaliczki oraz dlaczego 16%, a nie 18%.... Wszystko pewnie wynika z umowy jaką zawarłeś, której my nie znamy :)
btwr / 78.8.142.* / 2012-11-06 13:56
Przychody generowane były na indywidualnym koncie na stronie sieci afiliacyjnej poprzez doliczanie zysku za np. każdego nowego uczestnika konkursu, który reklamowałem. Po walidacji pod koniec każdego miesiąca miałem możliwość dokonania wypłaty zarobionych środków poprzez wysłanie rachunku z kwotą wygenerowanego przychodu oraz zaliczką na podatek dochodowy (16%)