Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Pocztowy: Celem dalsze zwiększanie sprzedaży w sieci Poczty Polskiej 

0
Podziel się:

Warszawa, 16.10.2019 (ISBnews/ISBnews.tv) - Bank Pocztowy analizuje obecnie wpływ orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) dotyczącego kredytów konsumenckich na sytuację banku i ocenia, że w ciągu kilku miesięcy cały sektor wypracuje z regulatorem i  audytorami praktykę w tej kwestii, poinformował prezes Robert Kuraszkiewicz. Celem banku jest dalsze zwiększanie sprzedaży produktów bankowych w sieci Poczty Polskiej, podkreślił także prezes.

Bank Pocztowy: Celem dalsze zwiększanie sprzedaży w sieci Poczty Polskiej 

"Liczymy w tej chwili całościowy wpływ [orzeczenia TSUE] na sytuację banku. Oczywiście, nie jestem tutaj w stanie za wcześnie podać konkretnych cyfr. Myślę, że sporo zależy od tego, w jaki sposób regulator do tego podejdzie. Myślę, że wszystkie banki czekają chociażby na dyskusje związane z audytorami jak do tego podejść w kontekście bilansu, czy wyniku za 2019 rok" - powiedział Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.

Dodał, że rynek będzie analizował tę kwestię w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Według prezesa, wpływ finansowy i potencjalnych konsekwencji tego orzeczenia na wyniki banku będzie stosunkowo niewielki.

W połowie września br. TSUE orzekł, że w przypadku, gdy kredytobiorca wcześniej spłaci kredyt konsumencki, bank musi oddać wszystkie jej koszty proporcjonalnie obniżone.

Prezes Banku Pocztowego zapowiedział dalsze rozszerzanie współpracy z Pocztą Polską. Wskazał również, że docelowo Bank Pocztowy chce realizować jak największą sprzedaż w placówkach pocztowych.

"W kilku tegorocznych miesiącach mieliśmy rekordową sprzedaż przez sieć Poczty Polskiej, co dla nas jest kluczowe i bardzo ważne. Wspieramy procesy rozszerzania palety usług świadczonych przez Pocztę Polską, a z drugiej strony bierzemy udział w digitalizacji procesów. Wiemy też, że w perspektywie lat kilku przesyłki, w daleko idącym stopniu, będą w formie cyfrowej również dochodziły do klientów. Coraz więcej klientów to, co dzisiaj dostaje tradycyjnie, będzie dostawało bądź będzie mogło dostawać w postaci cyfrowej. My w tym procesie bierzemy udział po to, żeby świadczyć lepsze usługi cyfrowe. I to jest też proces, na którym się w tej chwili koncentrujemy" - powiedział Kuraszkiewicz.

Bank Pocztowy kilka dni temu udostępnił dla wszystkich klientów Banku Pocztowego platformę mobilną Envelo Bank.

"I to jest ten produkt, który będziemy rozwijać w najbliższych kilku latach, na tym będziemy bazować dlatego, że to jest środowisko technologiczne przyjazne do tworzenia nowych usług cyfrowych" - podkreślił.

Prezes poinformował, że Bank Pocztowy dysponuje obecnie siecią około 200 mikro-oddziałów w 99% zlokalizowanych w placówkach pocztowych. Usługi banku są dostępne w 4,5 tysiącach urzędów pocztowych i filii urzędów pocztowych.

"24 tysiące pracowników Poczty ma dostęp, uprawnienia, do sprzedaży naszych produktów. To pokazuje skalę, potencjał. Ja jestem zadowolony dlatego, że w ostatnim okresie udaje nam się coraz mocniej ten potencjał uruchamiać" - powiedział prezes.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

Katarzyna Walterska

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)