Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CD Projekt miał 17,8 mln zł zysku netto, 20,56 mln zł zysku EBIT w I kw. 2019 r.

0
Podziel się:

CD Projekt odnotował 17,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

CD Projekt miał 17,8 mln zł zysku netto, 20,56 mln zł zysku EBIT w I kw. 2019 r.

"Skonsolidowany zysk netto grupy za pierwszy kwartał 2019 r. wyniósł 17 797 tys. zł. Niższy poziom wygenerowanego wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego związany jest przede wszystkim z nadwyżką kosztów związanych z projektem Gwint (w tym zarówno kosztów bezpośrednio poniesionych w trakcie kwartału na serwis, obsługę i promocję projektu, prace nad dalszym rozwojem, dodatkami i wersją na urządzenia mobilne, jak i rozpoczętej w czwartym kwartale 2018 r. amortyzacji nakładów poniesionych w okresach wcześniejszych) nad uzyskanymi w bieżącym kwartale przychodami w ramach projektu. Rentowność netto grupy (udział zysku netto po opodatkowaniu w Przychodach ze sprzedaży) za okres sprawozdawczy wyniosła 22%" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 20,56 mln zł wobec 27,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 80,91 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 75,44 mln zł rok wcześniej.

"Największy udział w przychodach grupy kapitałowej CD Projekt w I kwartale 2019 r. miały przychody ze sprzedaży produktów z tytułu: a) tantiem wynikających z kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Serca z Kamienia oraz Krew i Wino, b) tantiem z dystrybucji na platformach cyfrowych gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści oraz sprzedaży wygenerowanej w ramach projektu Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów grupy wynikały w największym stopniu z realizowanej za pośrednictwem platformy GOG.com dystrybucji do ostatecznych klientów gier od zewnętrznych dostawców" - czytamy dalej.

Po stronie kosztów bieżącego okresu w pierwszym kwartale 2019 r. największą pozycję stanowiły koszty sprzedaży, na które składały się przede wszystkim wydatki związane z reklamą i promocją, ponoszone w zakresie poszczególnych segmentów działalności Grupy. Ich najistotniejszą część stanowiły działania podejmowane przez studio CD Projekt Red, w szczególności kampanie marketingowe realizowane w ramach projektów Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana oraz Cyberpunk 2077. W segmencie GOG.com koszty sprzedaży były głównie efektem: wynikającej z udziału w konsorcjum proporcjonalnej części wydatków na promocję Gwinta, działań marketingowych dotyczących serwisu GOG.com, a także poniesionych kosztów transakcyjnych związanych z obsługą sprzedaży realizowanej za pośrednictwem cyfrowej platformy dystrybucji, wymieniono także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 19,34 mln zł wobec 23,72 mln zł zysku rok wcześniej.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria "Wiedźmin", obecnie trwają prace nad "Cyberpunk 2077".

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)