Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

EFL: O zakupie samochodów hybrydowych myśli 6% MŚP i 34% klientów indywidualnych

0
Podziel się:

Mikro-, małe i średnie firmy podchodzą do ekoaut z większym dystansem niż klienci indywidualni Polacy, wynika z raportu Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) "Zielona energia w MŚP. Pod lupą". 1% flot firmowych to samochody hybrydowe, z kolei 7% Polaków jeździ hybrydami, a 1% elektrykami, podaje Barometr Nowej Mobilności 2019/2020 przygotowany przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA). 6% MŚP myśli o napędzie hybrydowym, podczas gdy wśród klientów indywidualnych ten odsetek wynosi 34%. Co więcej, 1 na 4 Polaków rozważa w przyszłości zakup pojazdu z napędem elektrycznym.

EFL: O zakupie samochodów hybrydowych myśli 6% MŚP i 34% klientów indywidualnych
(Pixabay)

Z badania EFL "Zielona energia w MŚP. Pod lupą" wynika, że firmy z segmentu MŚP najczęściej posiadają samochody z silnikiem benzynowym (68%) i zasilane gazem LPG (62%). Istotnie rzadziej są to auta z silnikiem diesla (30%). Hybrydy i elektryki to rzadki widok. Wraz ze wzrostem firmy i floty rośnie zróżnicowanie wybieranych napędów oraz zainteresowanie ekopojazdami. 5% małych firm posiada auta elektryczne, a 11% średnich - hybrydowe, wskazano również.

"Planując kolejne zakupy samochodowe, firmy również rzadziej rozważają uzupełnienie swoich flot o ekopojazdy. Tylko 6% rozważa hybrydę, a 0% - elektryki. Nieco lepiej wygląda to wśród największych firm z sektora MŚP - 16% średnich firm myśli o zakupie hybrydy, a 1% - elektryka. Z większą ekoświadomością mamy do czynienia wśród klientów indywidualnych - co trzeci Polak zastanawia się nad zakupem samochodu z napędem hybrydowym, a co czwarty - z elektrycznym" - czytamy w komunikacie.

Z badania EFL wynika, że właściciele MSP w Polsce najczęściej byliby w stanie zaakceptować cenę o 25-30% wyższą za samochód elektryczny w porównaniu do tradycyjnego napędu (82% odpowiedzi). Wśród indywidualnych klientów co trzeci byłby w stanie zapłacić cenę wyższą o 20% w porównaniu do ceny auta z tradycyjnym napędem, od 21 do 40% - 36% respondentów, a od 41 do 60% - 14%. Widać zatem, że Polacy są skłonni zapłacić nieco więcej za ekotechnologię niż przedsiębiorcy, podkreślono.

Zarządzającym mikro-, małymi i średnimi firmami bardziej niż indywidualnym osobom zależy na czasie. Widać to, przyglądając się ich podejściu do czasu ładowania. Minimalny akceptowany czas całkowitego ładowania baterii auta elektrycznego, w opinii MSP, waha się najczęściej w przedziale 30-49 minut (89% odpowiedzi). Dla porównania, co czwarty Polak zaakceptowałby 30-minutowy czas ładowania, co trzeci - 1 godzinę i co czwarty - nawet 2 godziny.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL S.A. z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie firm MŚP z całego kraju, z różnych branż. W sumie zrealizowano 500 wywiadów. 40% stanowili mikroprzedsiębiorcy zatrudniający do 9 osób, 30% mali przedsiębiorcy zatrudniający do 49 osób, tyle samo średni przedsiębiorcy z maksimum 249 osobami na pokładzie. W raporcie zastosowano wnioskowanie dla MŚP w Polsce (analiza wielkości firm, regionów Polski i całej populacji). Są to wyniki przeważone do struktury firm w Polsce według operatora regon. Przygotowane w ten sposób dane pozwalają analizować i opisywać na poziomie całej populacji firm w Polsce. Badanie wykonano metodą telefonicznych ankiet (CATI) od 11 do 29 maja 2020 roku.

Europejski Fundusz Leasingowy powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)