Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Lotos Asfalt zawarł roczny kontrakt na dostawy paliw dla promów PŻB

0
Podziel się:

Lotos Asfalt - spółka zależna Grupy Lotos - zawarł roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką (PŻB) na dostawy niskosiarkowych paliw RMD80 oraz MGO, które napędzać będą wszystkie promy pływające pod logo Polferries, podała grupa.

Lotos Asfalt zawarł roczny kontrakt na dostawy paliw dla promów PŻB

"Podpisany kontrakt dotyczy dostaw morskich paliw żeglugowych o wartości ponad 100 mln zł. To kolejny krok w ekspansji Lotos Asfalt na rynku morskich paliw żeglugowych. Oferujemy wysokiej jakości paliwa, zawierające jedynie 0,1% siarki, spełniające bardzo rygorystyczne wymagania ekologiczne na Bałtyku. Jesteśmy gotowi na wyzwania wynikające z zaleceń ograniczenia emisji siarki do atmosfery w ramach regulacji IMO 2020" - powiedział prezes Lotos Asfalt Cezary Godziuk, cytowany w komunikacie.

"Polska Żegluga Bałtycka od lat kontynuuje współpracę z Grupą Lotos w zakresie dostaw paliw żeglugowych dla naszej floty. Mając ma uwadze spełnianie najwyższych norm ekologicznych, dostępność wymaganych produktów oraz warunki finansowe, kołobrzeski armator zdecydował się na korzystanie z paliw dostarczanych przez spółkę Lotos Asfalt" - dodał prezes PŻB Piotr Redmerski.

Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 przeznaczone jest dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

Wszystkie pięć promów Polferries, które pływać będą na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią, podano także.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,2 mld zł w 2018 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)