Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Marki Top Secret i Textilmarket mogą być rozdzielone. Właściciel chce skupić się na segmencie modowym

3
Podziel się

Problemy z dyskontami Textilmarket wymuszają zmiany w grupie odzieżowej Redan. Władze chcą oddzielić je od części modowej. Nie wykluczają także sprzedaży. Ostatnie wyniki pokazują, że rośnie sprzedaż Top Secret, a wyniki TXM spadają.

Redan robi przegląd opcji strategicznych.
Redan robi przegląd opcji strategicznych. (123RF)
bDYPffhN

Spółka Redan, która jest właścicielem sieci dyskontów odzieżowych Textilmarket oraz marek Top Secret, Troll i Drywash, szykuje zmiany. Zapowiedziała "przegląd opcji strategicznych" w firmie, które mają poprawić wyniki. Na początek zarząd rozważa wyłączenie całości lub części segmentu dyskontowego skupionego w spółce zależnej TXM.

W takiej sytuacji z Redanu zostałby wyłączony Textilmarket, którego wyniki już nie byłyby liczone z np. statystykami sprzedaży sklepów z logiem Top Secret. Będą w dwóch odrębnych podmiotach. Redan nie wyklucza przy tym sprzedaży całego segmentu dyskontów odzieżowych.

"Podstawowym powodem przeglądu opcji strategicznych jest konieczność zapewnienia finansowania dla segmentu modowego, co jest utrudnione w sytuacji obciążania sprawozdania skonsolidowanego grupy wynikami generowanymi przez TXM SA" - czytamy w komunikacie Redanu.

bDYPffhP

TXM textilmarket to druga największa na polskim rynku sieć odzieżowych sklepów dyskontowych. Mimo to miała ostatnio spore problemy. Dla poprawy wyników władze zapowiadały już wiele miesięcy temu zmiany i restrukturyzację. Błędne wdrożenie oprogramowania obsługującego sieć sklepów TXM w 2017 toku prawie doprowadziło do jej upadku.

W ostatnim czasie Redan promował głównie markę Top Secret. Zapowiedział też otwarcie około 20 nowych salonów w tym roku. W styczniu władze chwaliły się wzrostem sprzedaży w okresie świątecznym o 5 proc. Tylko w grudniu nabywców znalazła odzież tej marki o wartości 27 mln zł.

Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

bDYPffhV

- Sprzedaż segmentu modowego w grudniu oceniamy pozytywnie. Wprowadziliśmy na większą skalę ofertę prezentową oraz party, które sprzedawały się dobrze, choć w niższych cenach niż zakładaliśmy. Dobrze przyjęta została przez klientów także kolekcja męska. Z kolei w sprzedaży online realizowaliśmy zamówienia jeszcze przez praktycznie cały tydzień przedświąteczny, podczas gdy rok temu w tym tygodniu było ich zdecydowanie mniej - komentował wyniki Bogusz Kruszyński, prezes Redanu.

Według ostatnich danych łączna powierzchnia salonów sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash wynosi niecałe 38 tys. metrów kwadratowych W całym 2018 roku sprzedaż w nich wyniosła blisko 242 mln zł - o 4 proc. więcej niż w 2017 roku.

W tym samym czasie sprzedaż w segmencie dyskontowym TXM spadła o 8 proc. Łączne przychody były wyższe niż w modzie, bo wyniosły 353 mln zł, ale wynikało to m.in. z blisko 3-krotnie większej powierzchni sprzedaży. Prawie 390 sklepów TXM zajmuje w sumie ponad 100 tys. metrów kwadratowych.

W oficjalnym komunikacie zarząd Redanu podkreśla, że razie jeszcze nie podjęto żadnych ostatecznych decyzji co do opcji strategicznych i rozdzielenia segmentów modowych oraz dyskontów. Daje sobie też czas, nie określając konkretnych terminów na podjęcie działań.

bDYPffhW

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDYPffiq
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(3)
tylkolpp
2 lata temu
Bieda tych firm aż kłuje w oczy - Textil Market i Top Secret.
gucio
2 lata temu
Nie widziałem, że mają wspólnego właściciela. Ale sądząc po bylejakości to prawda.
Aaa
2 lata temu
Textil market jest mega dziadoski a ceny nieadekwatne do jakosci
bDYPffir