Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

T-Mobile Polska miał 1 678 mln zł przychodów, 411 mln zł skor. EBITDA w IV kw.

0
Podziel się:

Warszawa, 21.02.2019 (ISBnews) - Wartość skorygowanego wyniku EBITDA, osiągniętego przez T-Mobile Polska wyniosła 411 mln zł w IV kw. 2018 roku wobec 450 mln zł rok wcześniej, zaś przychody wyniosły 1 678 mln zł w IV kw. wobec 1 657 mln zł rok wcześniej. W całym roku skorygowana EBITDA wyniosła 1 663 mln zł wobec 1 782 mln zł rok wcześniej, zaś przychody sięgnęły 6 501 mln zł w porównaniu z 6 422 mln zł rok wcześniej, podała spółka. 

T-Mobile Polska miał 1 678 mln zł przychodów, 411 mln zł skor. EBITDA w IV kw.

"W ciągu roku 2018 T-Mobile Polska wypracował przychody w wysokości 6,5 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2% w stosunku do 2017 roku. W samym czwartym kwartale 2018 r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów do poziomu 1,68 mld zł, a więc o 1,3% w porównaniu do analogicznego kwartału roku 2017. Na wynik EBITDA w wysokości 1,66 mld zł silnie wpłynęły negatywnie dwa kluczowe czynniki: efekt regulacji roam-like-at-home, który obciążył cały polski rynek usług telekomunikacyjnych w pierwszych 6 miesiącach 2018 r. oraz zmiana standardów rachunkowości" - czytamy w komunikacie.

W IV kwartale 2018 r. T-Mobile odnotował wzrost przychodów z usług o 3% w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego, podano także.

"Wzrost liczby klientów znalazł odzwierciedlenie we wzroście przychodów - zarówno w ujęciu ogólnym, jak i we wszystkich segmentach, ale nadal, wpływ RLAH w pierwszym półroczu w połączeniu z efektami zmian metodologii rachunkowości nie pozwoliły nam osiągnąć pełnej stabilizacji EBITDA. Możemy wyraźnie zaobserwować, że pozytywne wyniki operacyjne zaczynają przekładać się na wyniki finansowe i chcemy utrzymać ten trend w nadchodzącym roku" - powiedział członek zarządu, dyrektor ds. finansowych T-Mobile Polska Juraj Andras, cytowany w komunikacie.

Na koniec 2018 roku T-Mobile Polska obsługiwał 10,787 mln klientów, co oznacza, że w ciągu roku baza klientów wzrosła o 333 tysiące (3,2% r/r). Z tego najwięcej - 322 tys. netto (wzrost o 4,6% r/r) - klientów zostało pozyskanych w kluczowym dla operatora segmencie postpaid. W tym samym czasie współczynnik odejść (churn) zmniejszył się o jedną trzecią. W całym roku 2018 średni miesięczny współczynnik rezygnacji w segmencie abonamentowym spadł do rekordowo niskiego poziomu 0,9%.

"Na początku 2018 roku ogłosiliśmy, że będzie to czas powrotów i obietnicy tej dotrzymaliśmy. Nie tylko przekonaliśmy klientów do pozostania z nami, osiągając najniższy współczynnik odejść w segmencie abonamentowym od 2012 roku, ale także pozyskaliśmy nowych klientów. W wielu przypadkach także takich, którzy w ostatnich latach przeszli do konkurencji, ale postanowili powrócić do T-Mobile, doceniając naszą orientację na klienta i doskonałość technologiczną naszej sieci" - powiedział prezes Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.

"Dzięki 120 nowym punktom sprzedaży, zrewitalizowanej sieci sprzedaży i drastycznemu skróceniu czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami call center jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek dostępni dla naszych klientów. Widzimy efekty tych zmian w wynikach badań satysfakcji. Wchodzimy w 2019 rok jako silniejszy gracz, z nowym podejściem, gotowy na rynkową rywalizację o klienta" - dodał Maierhofer.

W ub. roku T-Mobile wzmacniał swoje portfolio produktowe w każdym segmencie konsumenckim.

"Od czerwca klienci usług przedpłaconych mogą korzystać z nowych ofert obejmujących Supernet Video. Na koniec roku z usługi korzystało niemal 90 tysięcy klientów usług prepaid. Na koniec sierpnia operator wprowadził nową ofertę rodzinną, którą spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem rynku i została określona jako najbardziej elastyczna oferta tego typu. W 2018 roku na swoim koncie T-Mobile zanotował także pierwszy tysiąc klientów uruchomionej w grudniu usługi Smart Car" - podano w komunikacie.

Według spółki, ukoronowaniem roku 2018 było uruchomienie w Warszawie pierwszej w Polsce w sieci 5G. W pierwszej fazie T-Mobile uruchomił 5 stacji bazowych (4 w centrum Warszawy i jedną w siedzibie firmy)
. W kolejnych krokach, planowanych na 2019 rok, TMobile zamierza stopniowo rozszerzać testy o kolejne lokalizacje.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)