Notowania

transport
10.10.2018 12:57

AAA Auto zwiększyło sprzedaż w Polsce o 49% r/r w I-III kw. 2018 r.

AAA Auto, sieć salonów z samochodami używanymi prowadzona przez grupę Aures Holdings, łącznie zwiększyła sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. do 64 tys. samochodów używanych, czyli o 12% r/r, podała spółka. Najszybszy wzrost odnotowano w Polsce, gdzie dotychczas sprzedaż z roku na rok wzrosła o 49%. Planowana łączna sprzedaż roczna wynosi 84 tys. samochodów.

Podziel się
Dodaj komentarz

"Po trzech latach budowania infrastruktury i intensywnym szkoleniu lokalnego zespołu przechodzimy do drugiej, znacznie szybszej fazy ekspansji w Polsce. W przyszłym roku planujemy otworzyć w Polsce 4 nowe oddziały na 300-500 aut, w miastach liczących ponad 300 tys. mieszkańców. Łącznie zamierzamy w ciągu roku mniej więcej dwukrotnie rozszerzyć ofertę sprzedaży samochodów, z obecnych około 1 400 do 2 500-3 000 aut. Dla porównania, przeciętny oddział w Czechach poza największymi miastami, ma zazwyczaj dostępnych około 200-250 aut. Jasno z tego wynika, że wielkość oddziałów w Polsce jest prawie dwukrotnością standardu w sieci czeskiej czy słowackiej. Nasza strategia przewiduje stopniowe zdominowanie rynku na Śląsku, a w ciągu kolejnych 2-3 lat ekspansję w kierunku północnym, w stronę Gdańska i Gdyni" - powiedziała dyrektor generalna Aures Holdings Karolína Topolová, cytowana w komunikacie.

Poza Polską, Aures Holdings planuje otworzyć pierwszy od ponad dwóch lat nowy oddział w Czechach oraz na Węgrzech. W ten sposób z końcem 2019 roku sieć AAA Auto miałaby obejmować 50 salonów, czyli najwięcej w swojej historii, podano również.

"Ma nam to pomóc osiągnąć w przyszłym roku sprzedaż na poziomie 100 tys. samochodów, o ile oczywiście na rynku samochodów nowych i używanych utrzyma się obecny trend wzrostowy. W bieżącym roku sprzedać zamierzamy 84 tys. aut, a zatem przy wzroście na obecnym poziomie rynkowym, wspartym szybką ekspansją, cel ten jest dość realistyczny" - dodała Topolová.

Poza ekspansją sieci oddziałów i wdrażaniem innowacji grupa dostrzega potencjał do dalszego wzrostu dzięki pojazdom z alternatywnymi napędami.

"Po latach stagnacji, obserwując obecną sprzedaż nowych samochodów z alternatywnym napędem, można oczekiwać boomu na takie auta również wśród samochodów używanych. W komisach wreszcie pojawia się coraz więcej hybryd i samochodów elektrycznych. Sprzedaż aut elektrycznych wzrosła u nas w tym roku trzykrotnie, aut zasilanych CNG ponad dwukrotnie. Na rynku samochodów używanych chcemy być liderem w segmencie alternatywnych napędów, tak jak jesteśmy liderem w pozostałych segmentach" - stwierdził dyrektor operacyjny AAA AUTO Petr Vaněček.

Oprócz rozwoju sieci oddziałów grupa wdraża innowacje jako główny kierunek zwiększania sprzedaży. W styczniu tego roku skoncentrowała prace rozwojowe i wdrażanie innowacji dla wszystkich marek oraz działania operacyjne w nowo założonym laboratorium innowacji AuresLab. W ciągu roku AuresLab stało się pełnowartościowym komponentem grupy i przedstawiło szereg nowych działań, wskazano także.

Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 26 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Obroty firmy przekraczają 435 mln euro, a sprzedaż to ok. 70 tys. pojazdów rocznie.

Tagi: transport, logistyka, giełda, wiadomości, giełda na żywo
Źródło:
ISBnews
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz