Producent armatury Ferro chce w przyszłym roku zwiększyć udział eksportu w całkowitych przychodach do 17-17,5% oraz utrzymać 28% dynamikę wzrostu przychodów w segmencie baterii, wynika z wypowiedzi prezes spółki, Anety Raczek.
_ Dotychczas udział sprzedaży zagranicznej rósł rocznie 2 pkt. proc. Chcemy to utrzymać, a jak zapowiadaliśmy wcześniej eksport osiągnął 15,3% w całkowitej sprzedaży. Recesyjne objawy na rynkach zachodnich nam pomagają, gdyż wzmaga to zainteresowanie naszą ofertą. Ostatnio pozyskaliśmy nowe umowy w Niemczech i Austrii _ – powiedziała Raczek.
Dodała, że firma chce również utrzymać 28% dynamikę wzrostu przychodów w segmencie baterii.
_ To nasz priorytetowy segment. Będziemy wprowadzać nowe modele, pozyskiwać nowych odbiorców, jak ostatnio Polskie Składy Budowlane, a także zwiększać sprzedaż tego segmentu za granicę. Oczekujemy również wzrostu marż, choć zauważamy że osłabienie dolara wpływa na naszą sytuację, zwłaszcza w eksporcie. Jednak jesteśmy w stanie przerzucić to na nasze ceny _ – dodała prezes Ferro.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 10,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,96 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 127,33 mln zł wobec 119,05 mln zł.