Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Grupa Azoty proponuje dzień dywidendy na 20 czerwca, wypłatę na 11 lipca

0
Podziel się:
Grupa Azoty proponuje dzień dywidendy na 20 czerwca, wypłatę na 11 lipca

Zarząd Grupy Azoty rekomenduje walnemu zgromadzeniu wyznaczenie 20 czerwca jako dnia dywidendy oraz 11 lipca 2016 r. jako dnia wypłaty dywidendy, podała spółka.

"Proponuje się następujące daty związane z wypłatą dywidendy za rok obrotowy 2015:

- dzień 20 czerwca 2016 roku jako dzień dywidendy, według którego ustala się listę akcjonariuszy uprawnionych do dywidendy za rok obrotowy trwający od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 roku,

- dzień 11 lipca 2016 roku jako dzień wypłaty dywidendy" - czytamy w komunikacie.

Ostateczną decyzję dotyczącą ustalenia dnia dywidendy oraz terminu wypłaty dywidendy podejmie walne zgromadzenie zaplanowane na 6 czerwca.

Wcześniej spółka podała w projektach uchwał o planowanym przeznaczeniu 83,32 mln zł z zysku netto za 2015 r. na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,84 zł na akcję.

"Przeznacza się zysk netto za rok 2015 w wysokości 209 054 968,10 zł na:

- dywidendę dla akcjonariuszy w kwocie 83 324 206,56 zł, co stanowi 0,84 zł na 1 akcję;

- kapitał zapasowy w kwocie 125 730 761,54 zł" - czytamy w projekcie uchwały.

W ub.r. akcjonariusze Grupy Azoty zdecydowali o przeznaczeniu zysku netto za rok 2014 w wysokości 214,63 mln zł w całości na kapitał zapasowy i niewypłacaniu dywidendy.

Grupa Azoty odnotowała 609,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 231,35 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 209,06 mln zł wobec 214,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)