Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ING: Dwie trzecie Polaków przynajmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej

0
Podziel się:
ING: Dwie trzecie Polaków przynajmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej

Dwie trzecie (65%) posiadaczy urządzeń mobilnych w Polsce deklaruje, że skorzystało chociaż raz z bankowości mobilnej, wynika z badania "Finansowy Barometr ING". Pod tym względem Polacy wyprzedzają mieszkańców wszystkich europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu m.in. Niemcy, Francję, czy Wielką Brytanię, a bardziej aktywni od Polaków okazali się tylko Turcy (80%).

"Posiadacze urządzeń mobilnych w Polsce używają ich przede wszystkim do sprawdzania stanu konta lub historii transakcji (65%). Ponad połowa opłaca za ich pomocą rachunki (51%), a 44% wykonuje przelew między własnymi kontami. Co trzecia osoba wysyła za pomocą urządzenia mobilnego pieniądze krewnym lub znajomym (34%), a co czwarta szuka najbliższego bankomatu lub oddziału (26%)" - czytamy w komunikacie.

"Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie, dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na Zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna, czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne" - powiedział ekonomista ING Banku Śląskiego Karol Pogorzelski, cytowany w materiale.

Zarówno Polacy, jak i mieszkańcy innych państw biorących udział w badaniu, jako główny powód, dla którego zaczęli korzystać z bankowości mobilnej, wymieniają wygodę (53%). Na kolejnych miejscach wskazują fakt, że ich bank zaczął oferować tę usługę (13%) lub sami zaczęli korzystać z urządzenia obsługującego bankowość mobilną (13%). Wśród przyczyn niekorzystania z bankowości mobilnej Polacy najczęściej wskazują na brak zaufania do zabezpieczeń (54%), ale także brak potrzeby (22%) lub zbyt skomplikowane rozwiązania (12%), podano również.

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12 662 respondentów, w tym 1004 z Polski.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)