Zdaniem analityków Haitong Banku i Domu Maklerskiego mBanku na akcjach właściciela Biedronki można zarobić. Są one w tej chwili nie doceniane, a perspektywy bardzo dobre. Eksperci zwracają uwagę przede wszystkim na rosnącą sprzedaż w Polsce.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy akcje właściciela Biedronki na giełdzie w Lizbonie mocno straciły na wartości. Zdaniem analityków Haitong Banku to dobra okazja, żeby kupić taniej papiery, których potencjał wzrostu można szacować na około 20 proc.
W najnowszym raporcie jedną akcję Jeronimo Martins wycenili na 17 euro. Sugerują tym samym kupno papierów, które w tej chwili można nabyć za blisko 14 euro.
Eksperci podkreślają, że głównym motorem napędowym dla portugalskiej spółki jest sieć Biedronka, która w Polsce jest numerem jeden w branży spożywczej. To ona odpowiada za 90 proc. wartości Jeronimo Martins i wszystko wskazuje na to, że wzrost zysków z podstawowej działalności będzie utrzymywać się na wysokim poziomie.
Według prognoz Haitong Banku sprzedaż Jeronimo Martins ma rosnąć z roku na rok. W tym ma wynieść 18,85 mld euro, w przyszłym 19 mld euro, a w 2020 przekroczyć 20 mld euro. Tym samym zysk EBITDA (z działalności operacyjnej przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) w 2018 roku powinien osiągnąć dokładnie miliard euro. W przyszłym roku powinien wzrosnąć o 80 mln euro, by w 2020 roku sięgnąć 1,16 mld euro.
W ostatnim czasie pozytywną dla Jeronimo Martins rekomendację wydali też analitycy Domu Maklerskiego mBanku. Wycenili jedną akcję na 16,4 euro, a więc nieco niżej niż Haitong Bank, ale wyraźnie wyżej niż wynosi ich obecna cena na giełdzie.
W swojej analizie skupili się głównie na prognozie wyników za pierwszy kwartał tego roku, które będą znane w czwartek 26 kwietnia. Według szacunków, właściciel Biedronki pochwali się poprawą zarówno sprzedaży jak i zysków.
"Efektywność sprzedaży spółki powinna być wspierana przez pozytywne otoczenie makroekonomiczne, skuteczną politykę promocyjną oraz efekt Świąt Wielkanocnych. Oczekujemy wzrostu sprzedaży na metr kwadratowy powierzchni sklepów Jeronimo Martins" - czytamy w raporcie DM mBanku. Zwyżka tylko w sieci Biedronka ma wynieść 7,6 proc. w skali roku.
Wskazują, że dalsza modyfikacja oferty sprzedażowej powinna pozytywnie wpłynąć na marżę
brutto na sprzedaży. Z każdych 100 euro sprzedaży zysk przed opodatkowaniem powinien stanowić około 21 euro.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl