Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

Właściciel Reserved sprzedał ciuchy za 8 mld zł. Podsumował 2018 rok

17
Podziel się:

W dwucyfrowym tempie rosną zyski grupy LPP, która w 2018 roku zwiększyła skalę działania o prawie 10 proc. Ponad połowa rocznego zysku EBIT przypadła na ostatnie trzy miesiące.

LPP pochwalił się wynikami.
LPP pochwalił się wynikami. (mat. prasowe LPP)

Gdańska grupa odzieżowa LPP gra w otwarte karty. Już drugiego dnia nowego roku opublikowała wstępne wyniki za cały ubiegły rok. Z szacunków wynika, że w ciągu 12 miesięcy przychody ze sprzedaży wyniosły 8 mld 40 mln zł.

W porównaniu z 2017 rokiem sprzedaż właściciela Reserved zwiększyła się o 14 proc. Było to możliwe m.in. dzięki otwieraniu nowych sklepów. Powierzchnia handlowa na dzień 31 grudnia 2018 roku wyniosła 1 mln 91 tys. metrów kwadratowych. Wzrosła w rok o 9 proc.

Choć nieco szybciej zwiększyły się koszty działalności LPP (o 15 proc. rok do roku), nie przeszkodziły w poprawie zysków. Przed opodatkowaniem wyniosły 4 mld 396 mln zł brutto (+18 proc.). Z kolei zysk EBIT to 743 mln zł (+28 proc.).

Ponad połowa EBIT grupa LPP wypracowała w samym czwartym kwartale. Było to 420 mln zł. Złożyła się na to sprzedaż ubrań o wartości prawie 2,4 mld zł.

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Spółka podkreśla, że przedstawione dane finansowe są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego za 2018 rok. Będzie on jeszcze podlegał badaniu biegłego rewidenta.

Na oficjalną publikację sprawozdania finansowego musimy poczekać do 11 kwietnia.

Do LPP należą oprócz Reserved także takie marki jak Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Centrale firmy znajdują się w Gdańsku, gdzie tworzone są kolekcje marek Reserved, Cropp i SiNSAY oraz w Krakowie, gdzie powstają kolekcje Mohito i House.

Odkąd LPP rozwija się również poza granicami Polski, biura firmy powstały także w Szanghaju oraz Dhace.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
borez
7 lat temu
Bardzo udany rok. Widać, że polska marka staje się coraz popularniejsza na świecie.
Obywatel
7 lat temu
Gratuluję. Normalna firma z polskim kapitałem bez powiązań z politykami lub służbami. Szacunek
Pawcio
7 lat temu
Po raz kolejny świetne wyniki. Przede wszystkim około połowa sprzedaży jest zagraniczna, spółka fajnie się rozwija na rynkach międzynarodowych.