Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

MCI nie sprzeda akcji ABC Data

0
Podziel się:

MCI Management nie planuje w tej chwili sprzedaży akcji ABC Data, ani – tym bardziej – wychodzenia z tej inwestycji.

MCI nie sprzeda akcji ABC Data

MCI Management nie planuje w tej chwili sprzedaży akcji ABC Data, ani – tym bardziej – wychodzenia z tej inwestycji, wynika z wypowiedzi prezesa spółki Tomasza Czechowicza we wtorek.

_ Nie śpieszymy się, to dobre aktywo, które ma stabilizujący wpływ na nasz portfel _ – powiedział Czechowicz dziennikarzom. Dodał, że obecne wyceny nie zachęcają do takiej transakcji a także, że liczy na to, że ewentualne przejęcia planowane przez ABC Data przyczynią się do poprawy wyceny tej spółki. Według niego wpływ na wycenę ABC Data powinna mieć też zauważalna poprawa na rynku elektroniki.

ABC Data zadebiutowała na GPW w połowie czerwca. W ofercie publicznej sprzedała tylko nowe akcje i pozyskała 51,7 mln zł brutto. Większość tych środków ma zostać przeznaczona na akwizycje a prezes zapowiedział, na uroczystości debiutu, że przynajmniej jedna transakcja powinna zostać zrealizowana jeszcze w tym roku.

W ofercie publicznej swoje akcje miało sprzedać dwóch jej udziałowców: Arthur Holding i grupa MCI Management. Ten drugi udziałowiec miał jednak zachować kontrolę nad spółką. Ostatecznie obaj akcjonariusze zdecydowali się zrezygnować ze sprzedaży udziałów z uwagi na warunki rynkowe.

_ Chcemy wziąć udział w budowaniu spółki, która będzie regionalnym liderem _ – zaznaczył Czechowicz uzasadniając dodatkowo decyzję o dłuższym pozostaniu MCI w akcjonariacie ABC Data.

Strategia ABC Daty zakłada wzmocnienie jej pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W 2010 roku spółka rozpocznie działalność na Litwie. Głównym kierunkiem ekspansji geograficznej są nowi członkowie UE, gdzie spółka planuje dokonać przejęć innych dystrybutorów. ABC Data planuje także automatyzację centrum logistyczno-magazynowego w Warszawie.

ABC Data prognozuje, że w 2010 r. zysk netto wyniesie 31,2 mln zł wobec 30,3 mln zł w 2009 r. Przychody mają wzrosnąć do 2464 mln zł wobec 2371 mln zł przed rokiem.

W I poł. 2010 r. MCI miało 21,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2010 roku wobec 11,37 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 5,37 mln zł wobec 4,80 mln zł rok wcześniej.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)