Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orange ma certyfikat jakości za obsługę seniorów, którzy stanowią 15% klientów

0
Podziel się:
Orange ma certyfikat jakości za obsługę seniorów, którzy stanowią 15% klientów

Orange Polska otrzymał od Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej znak jakości OK SENIOR w ramach programu certyfikacji usług skierowanych do osób starszych, podał operator. Osoby starsze - powyżej 70 lat - stanowią ok. 15% klientów telekomu.

"Pozytywnym wynikiem procesu certyfikacji oraz nadaniem znaku jakości OK SENIOR może pochwalić firma Orange, która jako pierwsza wśród firm działających na rynku telekomunikacyjnym sprawdziła z pomocą KIGS jakość świadczonych usług dla klientów seniorów" - czytamy w komunikacie.

Jest to też pierwszy przypadek przyznania certyfikatu firmie spoza branży medycznej.

"Około 15% naszych klientów to osoby starsze - powyżej 70 roku życia, dla których nowoczesna technologia nie zawsze jest tak intuicyjna i prosta jak dla osób młodych. Aby lepiej zadbać o tę grupę klientów, wprowadziliśmy wiele ułatwień, z których mogą skorzystać w obsłudze klienta" - powiedziała członek zarządu ds. obsługi klientów i strategii relacji z klientami w Orange Polska Jolanta Dudek, cytowana w komunikacie.

Ułatwienia dla seniorów w Orange Polska to automatyczne menu na infolinii skrócone do minimum, aby jak najszybciej połączyć z dedykowanym doradcą, który nawet najtrudniejsze kwestie techniczne wytłumaczy prostym i zrozumiałym językiem. Rozmowa z nim może trwać tak długo, jak tylko to będzie konieczne dla załatwienia sprawy. Dodatkowo wszystkie pisma adresowane do klientów seniorów drukowane są powiększoną czcionką, podkreśla spółka.

"Wyniki audytu przeprowadzone w Orange potwierdziły, że infolinia dedykowana seniorom spełnia normy jakości OK SENIOR czyli jest bezpieczna, odpowiada na rzeczywiste potrzeby osób starszych i chroni przed nadużyciami, jest przyjazna w użytkowaniu, zrozumiała i łatwo dostępna" - skomentowała prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej Marzena Rudnicka, cytowana w komunikacie.

Jak wynika z danych GUS, cytowanych w materiale, udział osób powyżej 60 roku życia w całkowitej wartości zakupów dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe wynosił w 2015 roku 30%, a portfel nabywczy polskiego emeryta to ponad 121 mld rocznie w skali kraju. GUS szacuje, że za dwadzieścia lat ponad 10 mln Polaków będzie po 60. roku życia, co będzie stanowiło ponad 27% populacji. Przekłada się to na potencjał, jaki niesie ze sobą gospodarka senioralna, a usługi dla starszej populacji społeczeństwa będą rozwijały się dynamicznie.

"Prognozy demograficzne wyraźnie pokazują, że społeczeństwo się starzeje. Za tym idzie też rynek - firmy zdają sobie sprawę, że rynek usług i ofert przygotowywanych z myślą o seniorach wart jest w Polsce miliardy złotych. Naturalnie odpowiedzą na to jest coraz więcej ofert dedykowanych seniorom. Jednak niektóre z nich kończą się na idei. W praktyce okazuje się, że to wyłącznie chwyt marketingowy. Do tej pory nie było wyznaczników poziomu jakości na rynku usług i towarów dla seniorów i ich rodzin, które pokazywałyby, co jest bezpieczne i przystępne dla osób starszych. Postanowiliśmy to zmienić. Chcemy upowszechnić znak jakości OK SENIOR w różnych branżach i dziedzinach tak, aby osoby starsze mogły łatwo rozpoznawać dobre oferty i dobre usługi specjalnie dla nich przygotowane oraz sprawdzone przez niezależny podmiot certyfikujący" - podsumowała Rudnicka.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)