Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orbis liczy na utrzymanie RevPAR w tym roku dzięki wyższym cenom

0
Podziel się:
Orbis liczy na utrzymanie RevPAR w tym roku dzięki wyższym cenom

Orbis liczy, że utrzyma w tym roku poziom przychodu na jeden dostępny pokój (wskaźnik RevPAR) na ubiegłorocznym poziomie (150,8 zł) raczej dzięki wzrostowi średnich cen, niż frekwencji, która nie ma już dużej możliwości wzrostu, poinformował wiceprezes Ireneusz Węgłowski.

"Ubiegły rok dodał nam RevPAR-u dzięki większej frekwencji. W tym, patrząc po styczniu i połowie lutego, frekwencje również są bardzo dobre. Ale zależy nam bardziej, by RevPAR był w trochę większym stopniu zależny od ceny. Frekwencja jest już bardzo przyzwoita, a cena w Polsce jest ciągle na relatywnie niskim poziomie i powinna być wyższa. Liczymy na to, że średnie ceny się zwiększą i przez to RevPAR będzie utrzymany na tym samym poziomie jeszcze w tym roku" - powiedział Węgłowski dziennikarzom.

"Życzymy sobie, by RevPAR bardziej zależał od średniej ceny, a nie frekwencji, gdzie nie widzę już dużej możliwości wzrostu" - dodał.

Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) wzrósł w Grupie Orbis o 10,6% r/r i wyniósł 150,8 zł w 2015 r.

W okresie 12 miesięcy 2015 roku średnia cena za pokój wyniosła 216,3 zł, czyli wzrosła o 1,5% w porównaniu z danymi pro forma dla 2014 roku. W hotelach zlokalizowanych w Polsce klienci zapłacili średnio 208,3 zł za pokój, a największy wzrost średniej ceny wystąpił w hotelach marki Sofitel (wzrost o 6,7%). Jednocześnie zanotowano spadek średniej ceny w hotelach ibis (-0,6%) oraz ibis budget (-13%).

Frekwencja Orbisu w ubiegłym roku wzrosła o 5,7 pkt proc. do 69,7% we wszystkich krajach regionu.

Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)