Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity zwiększyło liczbę pasażerów o 14% r/r do 9,3 mln w I kw. 2017 r.

0
Podziel się:
PKP Intercity zwiększyło liczbę pasażerów o 14% r/r do 9,3 mln w I kw. 2017 r.

PKP Intercity miało ponad 9,3 mln pasażerów w I kwartale 2017 roku, co oznacza wzrost o 14% r/r, podał przewoźnik. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wzrosła r/r o 3%, do ponad 14 mln pociągokilometrów.

"Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi 3-proc. wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach" - czytamy w komunikacie.

Wzrost liczby pasażerów był widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzin i 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa - Kraków. Natomiast najwyższe wzrosty osiągnięto m.in. na trasach pomiędzy Białymstokiem a Warszawą (+71%), Krakowem a Przemyślem (+55%), Olsztynem a Warszawą (+43%), Kielcami a Warszawą (43%) czy Krakowem a Łodzią (+41%), podano także.

Jak wskazano, pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W I kw. br. 26% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji, przypomniano.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2016 roku miał 38,5 mln pasażerów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)