Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przewozy Regionalne pozyskały 14 EZT zmodernizowanych przez H. Cegielski-FPS

0
Podziel się:

Przewozy Regionalne pozyskały do eksploatacji 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 od konsorcjum zawiązanego przez Polski Tabor Szynowy oraz H. Cegielski - Fabrykę Pojazdów Szynowych. Składy po przebytej w poznańskich zakładach Cegielskiego modernizacji wyjadą na tory jako EN57 Feniks. Feniksy zasilą tabor w Wielkopolsce.

Przewozy Regionalne pozyskały 14 EZT zmodernizowanych przez H. Cegielski-FPS

"Można powiedzieć, że spółki kolejowe wstają kolan, stoją twardo na nogach i podejmują kroki rozwojowe. [...] Nie mówimy ostatniego słowa, to jest pierwszy z wielu kroków" - powiedział prezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Marcin Chludziński podczas uroczystości przekazania pojazdów. ARP jest właścicielem H. Cegielski-FPS.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski podkreślił, że modernizacja taboru to odpowiedź na oczekiwania pasażerów.

"Nasze działania koncentrują się wokół pasażerów i wokół ich oczekiwań się zmieniamy" - powiedział Zgorzelski.

"Najwięcej pasażerów w Polsce podróżuje codzienne po parę stacji kolejami regionalnymi. Dlatego cieszy, kiedy rozwój kolei zaczyna iść właśnie w takim kierunku" - podkreśl wicepremier Mateusz Morawiecki, również obecny na uroczystości.

Zapytany o kolejne modernizacje, odpowiedział jednak, że możliwe są one dopiero w perspektywie kilku lat.

"Na pewno trzeba będzie poczekać kilka lat, bo przejęliśmy spółkę w złym stanie - Polregio było bankrutem. Stopniowo wychodzi z ogromnych kłopotów" - powiedział.

Umowa pomiędzy Przewozami Regionalnymi a konsorcjum PTS i H. Cegielski-FPS została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich zakłada 5-letnią dzierżawę 6 zmodernizowanych przez Cegielskiego elektrycznych zespołów trakcyjnych. W ramach drugiego założono 5-letnią dzierżawę 8 składów z opcją dzierżawy dodatkowych 6 oraz opcją zakupu 8 sztuk dzierżawionych pojazdów.

Zmodernizowane pociągi posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których może wjechać wózek inwalidzki.

Pojazdy po modernizacji są w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Feniksy 57 trafią do obsług tras w woj. wielkopolskim, co pozwoli na obsługę połączeń w tym województwie od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)