Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PwC: Rynek mediów i rozrywki wzrośnie do 11,5 mld USD w 2021 r.

0
Podziel się:
PwC: Rynek mediów i rozrywki wzrośnie do 11,5 mld USD w 2021 r.

Rynek mediów i rozrywki w Polsce osiągnie wartość wartość 11,5 mld USD w 2021 r. wobec 10 mld USD w 2017 r., wynika z najnowszej edycji raportu firmy doradczej PwC "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021" (Entertainment and Media Outlook).

Rynek ten w Polsce będzie rozwijał się w średniorocznym tempie tempie 3,3% - poniżej wskaźnika globalnego wynoszącego 4,2% - w okresie 2016-2021. Autorzy raportu zaznaczają, że Polskę wykaże w tym sektorze niskie przychody per capita i w 2021 roku wyniosą one 298 USD na osobę, co będzie niższą wartością w takich krajach regionu jak Czechy i Węgry.

"Wielkim przełomem będzie udział mobile w całości przychodów reklamowych w internecie reklamy" - powiedział Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PWC, podczas konferencji prasowej.

Na przełomie roku wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą wydatki na reklamę TV, z uwagi wzrostu znaczenia rynku reklamy na urządzeniach mobilnych. Jak zaznaczają autorzy raportu, reklama mobilna będzie najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej do 2021 roku i osiągnie 40% wartości tego rynku. Natomiast wartość reklamy internetowej w Polsce wyniesie według prognoz 1 517 mln USD w 2021 roku wobec 947 mln USD w 2017 roku.

"W ciągu najbliższych pięciu lat wydatki na reklamę internetową będą nadal rosły w najszybszym tempie, ponad dwukrotnie przekraczając tempo wzrostu całego rynku reklamowego. Będzie to oczywiście skorelowane z rosnącą rolą internetu, za pośrednictwem którego konsumujemy coraz więcej treści medialnych i rozrywkowych. Siłą napędową rozwoju pozostanie również dynamicznie rosnący segment reklam na urządzenia mobilne. Jednocześnie prognozy wzrostu rynku reklamy telewizyjnej wydają się być mniej optymistyczne, przede wszystkim ze względu na szybsze przenoszenie konsumpcji treści wideo do internetu oraz ryzyka związane z potencjalnymi regulacjami samego rynku mediów oraz możliwymi ograniczeniami reklamy ważnych dla tego segmentu grup produktów" - powiedział partner w PwC, lider zespołu ds. telekomunikacji, mediów i technologii w Polsce Paweł Wesołowski, cytowany w komunikacie poświęconym raportowi.

Autorzy raportu prognozują, że z kolei wartość rynku czasopism w Polsce spadnie o 4% wobec 2016 roku i w 2021 roku wyniesie 418 mln USD (wobec 433 mln USD w 2016 r.).

Po raz pierwszy PwC w swoim raporcie przeanalizowało branżę e-sportu, która coraz szybciej zyskuje na wartości.

"E-sport to forma współzawodnictwa, prowadzona za pośrednictwem systemów elektronicznych, zasadniczo obejmująca gry wideo. Według szacunków PwC pomiędzy 2012 i 2021 rokiem wartość 10 kluczowych rynków e-sportów zwiększy się ponad 20-krotnie. Ten imponujący rozwój oznacza, że w 2021 r. będą one warte 874 mln USD, a w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (gdzie Polska jest czołowym rynkiem) aż 16 mln USD" - czytamy w materiale.

Raport "Entertainment and Media Outlook" to analiza w ujęciu globalnym i w rozbiciu na 54 krajowych rynków. Zawiera prognozę rozwoju branży mediów i rozrywki na kolejne 5 lat, w podziale na 17 segmentów.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)