Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PwC: Wzrósł odsetek obawiających się utraty pracy w wyniku automatyzacji

0
Podziel się:
PwC: Wzrósł odsetek obawiających się utraty pracy w wyniku automatyzacji

Pracownicy widzą zagrożenie w automatyzacji, która pozbawi ich pracy - tak uważa 37% badanych, co oznacza wzrost o 4% od 2014 roku, wynika z z badania "Workforce of the future: the competing forces shaping 2030", przeprowadzonego przez firmę badawczą PwC. Taki sam odsetek badanych dostrzega nowe możliwości rozwoju w rynku pracy będącym pod wpływem transformacji cyfrowej, a także pozytywnie ocenia przyszłość takich zmian rynku pracy.

"Wpływ cyfryzacji na rynek pracy niesie ze sobą pewne ryzyka jak zastąpienie pracowników robotami, utratę prywatności, ale daje możliwość też tworzenia nowych miejsc pracy i przesunięcia w tym zakresie. Powstają nowe role, gross zawodów zostanie zautomatyzowane - lecz więcej czasu pozostanie na zajęcia inne niż schematyczne" - powiedziała dyrektor zespołu ds. kapitału ludzkiego w PwC Ewa Zmysłowska podczas konferencji prasowej.

Badanie wykazało, że 74% uczestników deklaruje gotowość zdobycia nowych kompetencji, by w przyszłości mieć pracę, zaś 73% sądzi, że technologia nigdy nie zastąpi ludzkiego umysłu.

Oczekiwania pracodawców w erze digitalizacji oraz automatyzacji wobec kompetencji pracowników również podlegają przemianom i 76% prezesów firm stwierdza, że największym zagrożeniem dla biznesu jest brak ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami. W odpowiedzi na problemy rekrutacyjne, 78% osób kierujących firmami przyznało, że zmieniła lub zamierza zmienić strategię zarządzania talentami, aby lepiej odpowiadać na wyzwania przyszłości, jak wynika z badania "CEO Survey" przeprowadzonego przez PwC.

"Nowe technologie to nie tylko automatyzacja pracy, lecz także możliwość zbadania tego, co do tej pory było niemożliwe lub opierało się tylko na intuicji. Narzędzia takie jak M.A.I.A. wspierają decyzje liderów biznesowych wnioskami uzyskanymi z analizy dużych zbiorów danych. W najbliższych latach mogą okazać się kluczowe na coraz bardziej konkurencyjnym rynku pracy" - podsumowała dyrektor w dziale doradztwa biznesowego, lider zespołu People&Change w PwC Anna Szczeblewska.

Projekt PwC MatchBeta wykorzystuje sztuczną inteligencję w zakresie doradztwa kariery dla studentów, zaś platforma M.A.I.A. wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy kultury organizacyjnej firmy, potencjału pracowników pod kątem ich kompetencji, czy badania zadowalania z pracy (happines index).

Badanie "Workforce of the future: the competing forces shaping 2030" zostało przeprowadzone na próbie 10 029 osób.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)