Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPO: Sprzedaż opon do aut osobowych wzrosła o 7% r/r w I półroczu 2017 r.

1
Podziel się:
PZPO: Sprzedaż opon do aut osobowych wzrosła o 7% r/r w I półroczu 2017 r.

Sprzedaż opon samochodowych w segmencie aut osobowych w Polsce wzrosła o 7% r/r do 6,3 mln w I półroczu 2017 r., podał Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). Spośród wszystkich segmentów największe zmiany odnotowano w kategorii opon motocyklowych - o 31% więcej niż w pierwszym półroczu 2016 r.

"Oceniamy, że wzrost sprzedaży opon osobowych w pierwszym półroczu wynika w dużej mierze z dobrych wyników ekonomicznych i rozwoju gospodarczego, czego efektem jest między innymi wzrost liczby rejestrowanych aut. Ważnym czynnikiem jest też rosnąca świadomość kierowców, którzy dzięki kampaniom edukacyjnym rozumieją, że opona, jako jedyny element styku auta z podłożem, zapewni bezpieczeństwo tylko wtedy, gdy będzie dobrej jakości. Spadek sprzedaży w segmencie opon ciężarowych tłumaczymy między innymi problemami niektórych firm przewozowych, które często borykają się z zatorami płatniczymi" - powiedział prezes Jarosław Michalak, cytowany w komunikacie.

"W porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku sprzedaż w segmencie opon ciężarowych w analogicznym okresie w 2017 r. nieznacznie spadła - o 1%. Równolegle właściciele firm transportowych coraz częściej doceniają korzyści płynące z zakupu markowego ogumienia. Dobre jakościowo opony to opłacalna inwestycja. Zapewnia ona poprawę bezpieczeństwa poruszania się po drogach, jak i wymierne korzyści finansowe. Wartość opon ciężarowych to zaledwie 5% kosztów firmy transportowej, ale w długookresowej perspektywie wpływa na 40% jej wszystkich kosztów operacyjnych" - dodał dyrektor generalny Piotr Sarnecki.

Wzrosty odnotowano we wszystkich trzech segmentach (podział ze względu na porę roku):

- letnie o 5%,

- zimowe o 13%,

- całoroczne z homologacją zimową o 34%.

"Sprzedaż opon w Europie cały czas utrzymuje się na stabilnym poziomie. Notujemy delikatne wzrosty, niemniej jednak ETRMA nie spodziewa się znaczących zmian. Podyktowane jest to dojrzałością europejskiego rynku - generalnie w krajach zachodnich mamy do czynienia z nasyceniem, jeśli chodzi o nowe pojazdy, a to głównie one wpływają na większe zmiany w sprzedaży opon. Tylko w segmencie opon sezonowych spodziewamy się wahań w wolumenie sprzedaży - głównie w okresie standardowej wymiany ogumienia z letniego na zimowe" - podsumowała sytuację w Europie sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
Robert
7 lat temu
Teraz ludzie maja po kilka samochodów to sprzedaż opon rośnie z automatu. Sam mam 2 samochody jeden mój drugi żony i zamawiałem dwa letnie komplety tomketów.