Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

QubicGames pozyskał 4,2 mln zł z oferty publicznej

0
Podziel się:
QubicGames pozyskał 4,2 mln zł z oferty publicznej

QubicGames przydzieliła łącznie 2,1 mln szt. akcji serii C w ramach przeprowadzonej oferty publicznej i pozyskała z niej środki w wysokości 4,2 mln zł. Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect do końca II kw. 2016 r., podano w komunikacie.

"Oferta publiczna akcji serii C obejmowała łącznie 2,5 mln szt. akcji: 500 tys. akcji w transzy małych inwestorów oraz 2 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Spółka przydzieliła wszystkie oferowane akcje w transzy małych inwestorów, a poziom redukcji zapisów wyniósł 64,53%. Natomiast w transzy dużych inwestorów przydzielonych zostało 1,6 mln akcji. Cena emisyjna akcji serii C wynosiła 2,00 zł" - czytamy w komunikacie.

Oferującym był DM BOŚ. Środki pozyskane przez QubicGames zostaną przeznaczone na produkcję nowych gier oraz na ich promocję. Spółka planuje również rozwijać portal B2B AdoptMyGame oraz Program Independers.

"Jesteśmy zadowoleni z wartości emisji oraz zainteresowania, jakim cieszyły się akcje QubicGames. Sumarycznie zapisy na obie transze akcji przekroczyły liczbę 3 mln akcji. Środki pozyskane z emisji umożliwią nam realizację kluczowych projektów spółki - produkcję dwóch gier wieloplatformowych, w tym najważniejszej produkcji w tym roku - 'Robonauts', produkcję gier mobilnych, promocję i wydawanie gier, komercjalizację portalu AdoptMyGame oraz uruchomienie programu Independers. Dzięki środkom z emisji spółka podtrzyma dynamiczny rozwój zespołu, co umożliwi w perspektywie roku stworzenie trzech niezależnych zespołów produkcyjnych" - skomentował prezes Jakub Pieczykolan, cytowany w komunikacie.

QubicGames to studio deweloperskie, które zostało założone w 2004 r. i wyprodukowało już łącznie ponad 20-ścia gier wideo. Od 2014 r. zajmuje się również produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac.

W 2016 r. miała miejsce ogólnoświatowa premiera dystrybuowanej w modelu Free2Play gry "Geki Yaba Runner", która została wyprodukowana przez QubicGames i jest przeznaczona na urządzenia z systemem iOS/Android. Została ona wydana przez globalny podmiot o uznanej marce - Chillingo.

Spółka zajmuje się obecnie produkcją gry "Robonauts", a jej premierę przewidziano na IV kw. 2016 r. W 2016 r. ma również nastąpić debiut gry "Air Race Speed" na konsolę PS Vita w modelu Premium oraz urządzenia z systemem iOS/Android w modelu Free2Play.

W latach 2012-2014 emitent realizował wspólnie z Politechniką Warszawską oraz przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju projekt wieloplatformowego silnika C-Way Engine. Budżet tego przedsięwzięcia wynosił łącznie 2 mln zł. C-Way Engine to wieloplatformowy silnik do tworzenia i portowania gier 2D oraz 2.5D.

Strategia rozwoju QubicGames przewiduje tworzenie gier opartych na własnym IP, które będą produkowane przez trzy niezależne 6-10 osobowe zespoły. Spółka chce corocznie wprowadzać na rynek przynajmniej jedną dużą produkcję na nowym IP. Spółka będzie także chciała wzmocnić swój potencjał wydawniczy poprzez zacieśnienie współpracy z azjatyckimi partnerami oraz otwarcie biura sprzedażowego w Kalifornii. Ważną rolę w rozwoju QubicGames ma też odgrywać Program Independers, którego istotą będzie wsparcie 2-4 niezależnych produkcji w latach 2016-2017 w zamian za uzyskanie statusu wydawcy na wybrane platformy. W dłuższym horyzoncie czasowym spółka nie wyklucza przekształcenia tej działalności w mikro fundusz wspierający najlepsze niezależne produkcje z Polski, a także z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Jednym z akcjonariuszy QubicGames jest notowany na rynku NewConnect fundusz kapitałowy - Erne Ventures. W sierpniu 2015 r. fundusz zainwestował w QubicGames środki, które pozwoliły na zwiększenie potencjału dystrybucji gry ,,Geki Yaba Runner" oraz rozpoczęcie realizacji gry "Robonauts". QubicGames to spółka zajmująca się produkcją gier przeznaczonych na konsole oraz gier mobilnych.

media
telekomunikacja
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.