Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wyniki Vivid Games. Już 26 mln ludzi ścągnęło grę polskiej firmy

0
Podziel się:
Wyniki Vivid Games. Już 26 mln ludzi ścągnęło grę polskiej firmy
(Vivid Games/materialy prasowe)

Blisko dwukrotnie wzrósł zysk operacyjny grupy Vivid Games w trzecim kwartale. Po trzech kwartałach bieżącego roku narastająco wyniki bydgoskiego producenta gier komputerowych są już lepsze niż w całym 2014 roku. Ich flagowy produkt ściągnęło już na swoje urządzenia mobilne 26 mln ludzi na całym świecie. Do sprzedaży już wkrótce wchodzi druga część gry.

- Sprzedaż Real Boxing osiągnęła narastająco w 2015 roku 8,1 mln zł, co stanowi blisko 73 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna ilość pobrań gry przekroczyła już 26 mln. Dzięki coraz lepszym parametrom operacyjnym udało nam się osiągnąć tak wysokie przychody w 3 roku eksploatacji gry - chwali się prezes Vivid Games Remigiusz Kościelny, komentując raport za trzeci kwartał.

Już 19 listopada zadebiutuje na rynku kontynuacja - gra Real Boxing 2 Creed. Ta również będzie działać w formie darmowej aplikacji, która przynosi zyski dzięki reklamom i dodatkom. Real Boxing jest oficjalną grą mobilną filmu Creed wyprodukowanego przez MGM, Warner Bros. i New Line Cinema, którego premiera odbędzie się 25 listopada.

Sprzedaż grupy Vivid Games zwiększyła się tylko w trzecim kwartale o 65 proc., osiągając poziom 6,5 mln zł. Dzięki zabiegom w postaci przenoszenia praw do drugiej części gry na spółki zależne, Vivid Games wykazał zysk nadzwyczajny na ok. 9 mln zł, dzięki czemu zysk netto grupy na koniec września wyniósł narastająco 12,4 mln zł. Ta transakcja będzie rozliczana jeszcze przez pięć lat.

Skonsolidowane przychody w trzecim kwartale wyniosły 6,5 mln zł wobec 3,9 mln zł rok wcześniej. Narastająco od początku roku producent gier zwiększył sprzedaż o 53 proc. do 14,5 mln zł (w całym 2014 r. było to 14,9 mln zł).

Vivid Games odnotowało 10,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto od lipca do września wobec 0,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł dwukrotnie i wyniósł 1,7 mln zł wobec 0,8 mln zł zysku rok wcześniej.

- To najlepszy kwartał i rok w całej historii spółki. Podwajamy wyniki, mimo że gros przychodów czerpiemy z pierwszej części "Real Boxing" - powiedział członek zarządu, Roy Huppert.

Skonsolidowany zysk netto w trzech kwartałach 2015 r. wzrósł do 12,4 mln zł z 1,8 mln zł rok wcześniej.

Spółka ucieka z NewConnect

Vivid Games celuje w przejście na rynek główny GPW z NewConnect w pierwszym kwartale 2016 r., poinformował ISBnews prezes Remigiusz Kościelny.

- Naszym celem jest debiut na GPW w pierwszym kwartale 2016 r. Kończymy prace nad prospektem - powiedział Kościelny.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". W czerwcu 2012 r. Vivid Games zadebiutował na rynku NewConnect.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)