Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Wawelu spadł r/r do 85,09 mln zł w 2016 r.,

0
Podziel się:
Zysk netto Wawelu spadł r/r do 85,09 mln zł w 2016 r.,

Wawel odnotował 85,09 mln zł jednostkowego zysku netto w 2016 r. wobec 92,87 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 98,68 mln zł wobec 107,84 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 645,9 mln zł w 2016 r. wobec 631,19 mln zł rok wcześniej.

"Osiągnięte wyniki finansowe spółki w ubiegłym roku były na stabilnym, wysokim poziomie, wyznaczonym w roku 2015. Podstawowe wskaźniki finansowe były porównywalne. Należy podkreślić systematycznie rosnący eksport, który będzie najważniejszym wyzwaniem dla Spółki w najbliższym okresie. Największym wyzwaniem były rosnące dynamicznie ceny surowców. Konieczne w związku z powyższym podwyżki cen, które często prowadziły do perturbacji w kontaktach z naszymi największymi klientami, ograniczały zasięg działalności promocyjnej. Mamy nadzieję, że prowadzone rozmowy i podjęte decyzje zakończą się ostatecznie pozytywnymi zmianami w strukturze odbiorców" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Dariusz Orłowski.

Sprzedaż eksportowa spółki wzrosła do 10% całości sprzedaży w 2016 r. z 8% rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży eksportowej zwiększyły się o 25,1% r/r do 62,47 mln zł w ub.r.

"Nowy zakład jest dzisiaj w zasadzie zakończony. Jesteśmy w trakcie instalacji głównych ciągów produkcyjnych. Kolejne kwartały będą poświęcone próbom technologicznym. Produkcja rozpocznie się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br. Pełną wydajność zakład będzie osiągał przez kolejne dwa lata. Po pełnym uruchomieniu nowego zakładu nasze możliwości produkcyjne będą mogły się zwiększyć o ponad 25%. Trwają obecnie prace związane z wprowadzeniem na rynek kolejnych produktów" - czytamy także.

Wawel to producent czekolad, batonów, cukierków i bombonierek, notowany na warszawskiej giełdzie od 1998 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)