Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zysk netto grupy Eurocash zaskoczył analityków

0
Podziel się:

Spółka podała, że niższa dynamika sprzedaży była efektem pogorszenia koniunktury na rynku FMCG, oraz restrukturyzacji i integracji Tradisu w ramach Grupy Eurocash.

Zysk netto grupy Eurocash zaskoczył analityków

Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w drugim kwartale 2013 roku wyniósł 61,05 mln zł, ponad 16 proc. więcej rdr - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 54,3 mln zł zysku.

Zysk operacyjny grupy Eurocash w II kwartale wyniósł 84,3 mln zł wobec 85 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego na poziomie 79,4 mln zł. EBITDA wyniosła 112,7 mln zł (wzrost o 2,2 proc. rdr) wobec konsensusu na poziomie 106,8 mln zł. Przychody grupy Eurocash wyniosły w tym okresie 4,199 mld zł i były na zbliżonym poziomie rdr. Konsensus PAP zakładał 4,362 mld zł przychodów.

W całym pierwszym półroczu skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 8,06 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2 proc. rdr. EBITDA spadła o 4,4 proc. rdr do prawie 163 mln zł. EBIT spadł do 105,5 mln zł ze 118,8 mln zł rok wcześniej. Zysk netto jednostki dominującej wzrósł do 72,3 mln zł z 62,7 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że niższa dynamika sprzedaży była efektem pogorszenia koniunktury na rynku FMCG, oraz restrukturyzacji i integracji Tradisu w ramach Grupy Eurocash.

"Osłabienie popytu konsumpcyjnego przełożyło się na niższe tempo sprzedaży like-for-like (dla tej samej liczby placówek) w formacie Cash&Carry oraz niewielki spadek LFL w sieci Delikatesy Centrum" - napisano w komunikacie prasowym.

Sprzedaż w formacie Cash&Carry w drugim kwartale 2013 r. przekroczyła 1,1 mld zł, a narastająco za sześć miesięcy ponad 2 mld zł i była o odpowiednio 7,4 proc. oraz 7 proc. wyższa rdr. Wzrost sprzedaży LFL dla Cash&Carry wyniósł w minionym kwartale 3,8 proc. oraz 6 proc. w całym pierwszym półroczu. Natomiast bez uwzględniania efektu przejęcia klientów obsługiwanych w 2012 r. przez placówki Tradis, wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry wyniósł 1 proc. w II kw. oraz 3,3 proc. w I półroczu 2013 r.

Ponad połowę sprzedaży w formacie Cash&Carry stanowiła sprzedaż do sklepów abc (5.687 placówek na koniec czerwca). Wzrost sprzedaży do sklepów abc wyniósł w II kwartale 10,6 proc., a w całym I półroczu 12,5 proc. rdr.

Sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach sieci Delikatesy Centrum (820 placówek na koniec czerwca) wzrosła w II kwartale o 11,4 proc. rdr, do 381 mln zł, a w całym półroczu o 13,5 proc. do ponad 750 mln zł. Sprzedaż LFL zmniejszyła się natomiast w II kw. o 3,2 proc., a narastająco w ciągu 6 miesięcy o 1,2 proc. rdr.

"Tak jak zapowiadaliśmy, w okresie spowolnienia koncentrujemy się na umacnianiu udziału Eurocashu w rynku dystrybucji żywności i wspieraniu naszych klientów, czyli głównie małych i średnich sklepów detalicznych w walce z dyskontami oraz super- i hipermarketami" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

"Elementem tej walki jest agresywna polityka cenowa, która przekłada się na osiągane przez nas marże, szczególnie na poziomie skonsolidowanym. Obniżenie marży brutto na sprzedaży w porównywanych okresach wynikało głównie z wprowadzenia nowej polityki cenowej w Tradisie. Natomiast w ujęciu jednostkowym, czyli w Eurocash S.A., w II kwartale odnotowaliśmy poprawę marży brutto na sprzedaży rok do roku" - dodał Owczarek.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w II kwartale 2013 r. wyniosła 10,16 proc., czyli o 0,92 p.p. mniej niż w tym samym okresie 2013 r. W I półroczu 2013 r. marża brutto na sprzedaży wyniosła 9,69 proc., co oznacza spadek o 0,89 p.p. rdr.

W II kwartale 2013 r. operacyjny cash flow netto Eurocashu wyniósł ponad 244 mln zł, a w całym I półroczu 287 mln zł. Na koniec czerwca zadłużenie netto grupy Eurocash wynosiło 589 mln zł, co dawało wskaźnik długu netto do EBITDA na poziomie 1,2 x.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)