Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

2,4 mln dolarów kary za ominięcie "największego korka świata"

14
Podziel się:

Jeden statek na Kanale Panamskim zapłacił 2,4 miliona dolarów za ominięcie kolejki - informuje Bloomberg. Obecnie trwają pracę nad rozładowaniem "największego korka świata" w Kanale Panamskim, który jest jedną z kluczowych dróg wodnych świata.

2,4 mln dolarów kary za ominięcie "największego korka świata"
Susza spowalnia żeglugę przez Kanał Panamski (Getty, 2023 Anadolu Agency)

Według jednej z firm działających na rynku spedytorzy płacą do 2,4 miliona dolarów za statek, jeśli chcą pokonać zator tworzący się przed Kanałem Panamskim.

Kanał łączący oceany Spokojny i Atlantycki jest jedną z kluczowych dróg wodnych świata. Jednak system kilkunastu śluz umożliwiający przepuszczanie statków wymaga odpowiedniego poziomu wody, pobieranej z jeziora Gatun. Tymczasem długotrwała susza spowodowała problemy z pozyskiwaniem wody i wymusiła wprowadzenie ograniczeń rozmiarów przeprawiających się jednostek,

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Miasteczko" Orlenu. "Potrzebują 10 tys. pracowników. Nie mają wyjścia"

"Największy korek świata" w Kanale Panamskim

Mimo nasilenia się opadów deszczu w Panamie w ostatnich tygodniach nadal przez kanał mogą się przeprawiać tylko jednostki o maksymalnym zanurzeniu 44 stóp (13,4 m) - poinformowała agencja Reutera. Czas oczekiwania na przepłynięcie wzrósł w sierpniu do 10-11 dni, z 6-7 dni w lipcu, przy czym kolejka dla statków towarowych i gazowców przekracza 17 dni, a dla tankowców wynosi prawie 13 dni.

Te restrykcje zostaną utrzymane przez rok, jeżeli we wrześniu, październiku i listopadzie nie spadną ulewne deszcze w basenie hydrograficznym Kanału - zapowiedział zastępca administratora Ilya Esino w wywiadzie dla AFP.

Dyrekcja Kanału Panamskiego od wielu lat organizuje aukcje na rezerwacje na szybki tranzyt. Teraz niektóre statki płacą nawet 700 tys. dolarów za pominięcie kolejki - poinformował były administrator Kanału Panamskiego Jorge Quijano.

Głównymi użytkownikami Kanału Panamskiego są Stany Zjednoczone, Chiny i Japonia, ale także Europa, która optymalnie jest w ten sposób połączona z zachodnim wybrzeżem Ameryki Południowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(14)
A jak
8 miesięcy temu
On to zrobił. Wpłynął od drugoej strony?
Reparacje
8 miesięcy temu
Powinien dostać 10 milionów odszkodowania za korek!
Maniek
8 miesięcy temu
A podobno poziom wód się podnosi. Ha ha ha
A dzieci wodę...
8 miesięcy temu
Słodka woda do takich celów? a w Szkole w Sp 21 w Krakowie dzieci idą do WC i z kranów wodę nalewają do bidonów! Czy w domu dyrektorka też chodzi po wodę do kibla razem bakterie...... w głowie się nie mieści!!!!
Janusz ze wsi
8 miesięcy temu
Czy można tam przepłynąć kajakiem bez takich opłat?